یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

معاون میراث فرهنگی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به فرصت پیش‌آمده در ایام تعطیلی کرونا موزه و اماکن تاریخی ارومیه ساماندهی و تعمیر می‌شود.  

موزه ارومیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن سپهرفر، معاون میراث فرهنگی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این اداره‌ کل با بسته شدن موزه‌ها به دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت تجمع مردمی این فرصت را غنیمت شمرده و رسیدگی به نواقص‌ها و تعمیرات بخش‌های داخلی این مکان‌ها را در دستور کار قرار داده است.  

وی افزود: تعمیر بخش‌هایی از کف موزه که دچار ترک‌خوردگی و نشست شده، رنگ‌آمیزی درها و پنجره‌ها و تنظیف از جمله اقداماتی که در موزه ارومیه انجام می‌شود.  

سپهرفر اظهار کرد: در سطح استان ۱۱ موزه در۵ شهرستان خوی، ارومیه، میاندوآب، نقده و ماکو تحت مالکیت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هستند، ۴موزه مشارکتی در استان شامل هیمن مهاباد، اکبری خوی، تاریخ طبیعی دانشگاه و موزه کودک ارومیه وجود دارد.  

وی بیان کرد: در سال ۹۸ بر اساس بلیت‌فروشی‌های انجام‌شده، ۱۷۲هزار و ۷۶۶ بازدید از موزه‌های سطح استان ثبت شده است.  

معاون میراث فرهنگی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سایر اماکن تاریخی ارومیه از جمله سه گنبد هم اقداماتی مانند پاکسازی محوطه، چمن‌زنی و رنگ‌آمیزی حصار دور محوطه در دست اقدام است.  

کد خبر 509898

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha