مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با بیان اینکه مصرف زولبیا و بامیه به علت میزان بالای چربی و قند موجود در آن مضر است از مردم خواست تا از خرید نوع رنگی این شیرینی خودداری کنند.

زولبیا و بامیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری برنا؛ محمدحسین‌ عزیزی‌، رئیس انجمن صنایع غذایی‌ ایران با اشاره به ناسالم‌ بودن زولبیا و بامیه اظهار کرد: برای تهیه زولبیا و بامیه به ویژه نوع رنگی آنها متأسفانه مسائل بهداشتی بطور کامل رعای ازت نمی‌شود و روغن بکار رفته در آن چند بار مصرف بوده که همین امر سبب بروز سرطان در بدن می‌شود.

وی عنوان کرد: بسیاری از کارشناسان تغذیه‌ مصرف زولبیا و بامیه را در ماه رمضان به علت میزان بالای چربی و قند موجود در آن توصیه نمی‌کنند و به جای آن مواد مقوی و انرژی زا همچون خرما و کشمش را مفید می‌دانند.

زولبیا و بامیه را فقط از قنادی‌ها بخرید

رییس انجمن صنایع غذایی‌ ایران بیان کرد: زولبیا و بامیه‌های رنگی که اخیراً‌ به بازار آمده به علت استفاده از رنگ های غیرمجاز باعث آسیب جدی به کلیه، کبد و قلب و عروق می‌شود.

وی تأکید کرد: زولبیا و بامیه‌های رنگی معمولاً در مکان‌های بهداشتی تهیه نمی‌شوند که این مسئله در نهایت خطر بروز بیماری های قلبی را افزایش خواهد داد.

کد خبر 509893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha