مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از برگزاری مسابقه عکاسی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان زنجان خبر داد.

عکاس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، گفت: ارزش میراث فرهنگی درواقع قدمت و پابرجا بودن آنچه است که از گذشته‌های دور برای بشریت باقی‌مانده است. میراث فرهنگی روزبه‌روز بیشتر جایگاه خود را در میان عموم پیدا می‌کند. آنچه بسیار حائز اهمیت است این است که بتوان به بهترین شیوه این میراث را حفظ و از تجربه‌های بی‌نظیر گذشتگان بهره برد.

او افزود:این مسابقه باهدف آشنایی با میراث فرهنگی، معرفی بناها، آثار باستانی، موزه‌ها و اهمیت حفظ میراث طبیعی و فرهنگی برگزار می‌شود.

او گفت: در استان زنجان یک اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو، ۸۴۸ اثر تاریخی، فرهنگی در فهرست آثار ملی ثبت‌شده است که از این تعداد ۷۶۶ اثر غیرمنقول، ۱۱ اثر طبیعی، ۴۸ اثر ناملموس و ۲۲ اثر منقول است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد:شرکت‌کنندگان در تمامی بخش­ها می‌بایست ضلع بزرگ آثارشان بیشتر از ۳هزار پیکسل باشد و کیفیت عکس­ها را به صورتی انتخاب کنید که حجم هر عکس بیشتر ۳MB و حداکثر ۶MB باشد.

ارجمند گفت :عکس‌ها باید با فرمت jpg و مود RGB در قالب لوح فشرده تحویل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان شود

ارسال عکس توسط شرکت‌کنندگان به‌منزله اعلام مالکیت عکس است. در صورت اثبات عدم صحت این موضوع، شرکت‌کننده موردنظر از مراحل مسابقه حذف می‌شود.

شرکت عموم علاقه‌مندان در این مسابقه آزاد است. محدودیتی در ارسال تعداد عکس‌ها وجود ندارد و عکس‌های ارسالی حتماً باید از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی شاخص استان زنجان و با رعایت شئونات اسلامی ارسال شوند.

مهلت ارسال تصاویر از مورخه ۲۸ اردیبهشت لغایت۳۱ اردیبهشت سال جاری است.

اهداء جوایز برندگان ۹۹/۰۵/۸ همزمان با روز ملی زنجان است و به ۳ نفر از شرکت‌کنندگان برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.

کد خبر 509884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha