مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر بوشهر گفت: کرونا نیز مثل موادمخدر به کسی رحم نمی‌کند، چه آن‌ها که مصرف موادمخدر دارند یا سالم و ورزشکار هستند، پزشک یا شخص عادی فرقی نمی‌کند، همه در مقابل این بیماری یکسان هستند.

اعتیاد معتاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ارسطو ترکمان‌منش با اشاره به وضعیت افراد مبتلا به اعتیاد در شرایط شیوع کرونا عنوان کرد: یک دستورالعمل بهداشتی ابلاغ‌شده مبنی بر اینکه افراد پذیرش‌شده در مراکز نگهداری شوند و آن‌ها که باید ترخیص می‌شدند نیز با تقبل هزینه‌ها توسط دولت نگهداری شدند تا وارد جامعه نشوند و خطر آلودگی برای آنان به حداقل برسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوشهر خاطرنشان کرد: طی یک دستورالعمل بهداشتی و هماهنگی با ستاد کرونا استان، پس از ۱۴ روز قرنطینه پذیرش‌شدگان قبلی، افراد جدید پذیرش می‌شوند.

این مسئول اظهار کرد: بیش از یک یا دو نفر در سطح شهرستان‌ها به کرونا مبتلا نشدند،  در هرصورت شیوع کرونا فرصتی برای این بود که توزیع‌کنندگان مواد مخدر نمی‌توانستند بیرون بیایند و مصرف‌کنندگان نیز به توزیع‌کنندگان دسترسی نداشتند و همین عامل باعث می‌شد که بیشتر خانه‌نشین باشند. چون خودشان می‌دیدند که ازنظر جسمی ضعیف هستند لذا درد و مشکلات خود را تحمل کردند و کمتر بیرون آمدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ادامه داد: به‌غیراز کسانی که بی‌خانمان بوده و خانه و کاشانه‌ای نداشتند، از جمله افراد بومی و غیربومی که به منازل خود بازگشتند. پلیس نیز درگشت‌های نظارتی کمتر به چنین افرادی برخورد کرد. تنها چند مورد دریکی از شهرها داشتیم که با دستور دادستانی جمع‌آوری شدند.

ترکمان منش تأکید کرد: بااین‌حال که این افراد آسیب‌دیده هستند در پیگیری‌ها آماری از ابتلای جز چند مورد نداشتیم و هیچ گزارشی در این خصوص دریافت نشده است.

وی درباره این شایعه که افراد معتاد درگیر کرونا نمی‌شوند، توضیح داد: وقتی چنین شرایطی پیش می‌آید، توزیع‌کنندگان و مافیای مواد مخدر دنبال این هستند که به طریقی منافع خود را از دست ندهند، در همان زمان که محدودیت ایجادشده بود و بازار تعطیل و کاسبی مغازه‌داران نیز به‌تبع آن تعطیل‌شده و درآمدی نداشتند قاچاقچیان مواد مخدر نیز با سوءاستفاده از این فرصت تبلیغاتی راه انداختند که کسانی که قبلاً مواد مخدر مصرف کرده‌اند والان نیز مواد مصرف می‌کنند گرفتار بیماری کرونا نمی‌شوند، درحالی‌که این موضوع کذب است و جامعه پزشکی چنین موضوعی را تایید نکرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر تصریح کرد: علاوه بر اینکه جامعه پزشکی چنین گزاره‌ای را تایید نکرده ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز این شایعات را تکذیب کرده است، اصلاً سابقه‌ای نداشته‌ایم و در غربالگری‌های استان تهران نیز آمار قابل‌توجهی از مصرف‌کنندگان مواد مخدر گرفتار کرونا شده‌اند. این شایعه توسط قاچاقچیان مواد مخدر و به دنبال منافع خودشان منتشرشده تا در این اوضاع بحرانی نیز بتوانند مواد مخدر خود را بفروشند و اصلاً مورد تایید جامعه پزشکی و متخصصان قرار نگرفته است.

کد خبر 509877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha