پژوهشگران آمریکایی آزمایش بی‌خطر بودن و تاثیربخشی دارویی را که در اصل برای درمان یک بیماری روماتیسمی جوانان به کار می‌رود، شروع کرده‌اند.

drug

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز این دارو به نام کاناکینوماب که برای درمان التهاب روماتیسمی مفاصل جوانان (آرتریت روماتوئید جوانان) به کار می‌رود، برای درمان یک واکنش شدید ایمنی به نام «نشانگان آزادی سایتوکاین» یا «توفان سایتوکاین» که در برخی از بیماران شدید کووید-۱۹ رخ می‌دهد، آزمایش خواهد شد.

کاناکینوماب با خنثی کردن پروتئینی به نام «اینترلوکین-یک‌بتا» عمل می‌کند که یک ترکیب اساسی در پاسخ التهابی طبیعی بدن است. خنثی کردن این پروتئین ممکن است به مهار کردن چرخه کنترل‌نشده التهاب که در این گروه از بیماران کووید-۱۹ رخ می‌دهد، کمک کند.

کارآزمایی بالینی مرحله سوم این دارو بوسیله پژوهشگران دانشگاه ویرجینیا کامن‌ولث بر روی بیماران داوطلب کووید-۱۹ که دچار نشانگان آزادی سایتوکاین شده‌اند و اکسیژن اضافی دریافت می‌کنند، اما نیاز به اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی پیدا نکرده‌اند، انجام می‌شود.

این پژوهشگران علاوه بر بررسی کاناکینوماب در حال بررسی داروی ضد ویروسی رمدسیویر و یک داروی دیگر آرتریت روماتوئید به نام ساریلوماب هم برای درمان کووید-۱۹ هستند.

کد خبر 509798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha