رئیس مرکز تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا درخصوص لایوهای پرتعداد اینستاگرام که افراد معتبر و شناخته شده برگزار می کنند و ارتکاب جرم در این لایوها هشدار داد.

لایو اینستاگرام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا در یک برنامه رادیویی درباره مشکلات رخ داده ذیل لایوهای اینستاگرامی اظهار داشت: موضوع هویت اهمیت بسیار زیادی دارد، گرچه لایوهای پرمخاطب اکثرا از سوی افراد شناخته شده برگزار می شود، اما هویت دنبال کنندگان لایو که تعداد زیادی هم هستند، قابل رصد نیست.

وی ادامه داد: بسیاری از جرائم ذیل کامنت لایوهای افراد معتبر و شناخته شده رخ می دهد. برای مثال فروش مواد مخدر، سلاح و مفاسد اخلاقی در صفحات پر مخاطب رخ می دهد. متأسفانه تعداد زیادی پرونده در پلیس فتا دال بر این موضوع وجود دارد که مصادیق متعدد مجرمانه در کامنت صفحات افراد شناخته شده شکل گرفته است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگری از جرائم سایبری پلیس فتا تصریح کرد: موضوع دوم نظارت است؛ متاسفانه امکان نظارت در اینستاگرام وجود ندارد، چون این پلتفرم و بستر به قوانین و حاکمیت کشورمان احترام نمی گذارد. در کشورهای خارجی افراد مشهور که اقدام به تهیه لایو می کنند، خط قرمز حاکمیتی کشورشان را رعایت می کنند و در صورت عدم توجه و عبور از این خطوط بلافاصله مورد سوال و برخورد قرار می گیرند.

وی بیان کرد: لایوهای اینستاگرامی هویت و امکان نظارت ندارند. این پلت فرم یک پروژه برای اهداف کلان و بلندمدت است، برای اینکه بتوانیم طی ۱۰ سال آینده در این فضا به درستی حرکت کنیم، باید بنا به فرموده اخیر مقام معظم رهبری در فضای مجازی قوی عمل کنیم.

رجبی ادامه داد: دلیل این تاکید این است که دنیا در حال ورود به عرصه حکمرانی فضای مجازی است و راه گریزی برای کنترل این فضا نداریم . بنابراین باید در حوزه حکمرانی فضای مجازی که به شدت در آن دچار ضعف هستیم بهتر عمل کنیم.

کد خبر 509770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha