شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

حاج محمد شهرکی، نیکوکار گنبدی همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) ۷۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد استان گلستان را با پرداخت بدهی و جلب رضایت شاکیان آن‌ها آزاد کرد.

اعطای مرخصی به زندانیان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهرکی که ریاست شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری این شهرستان را نیز برعهده دارد، گفت: به‌جز این تعداد، تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد دیگر نیز آزاد خواهند شد.

رئیس دادگستری گنبدکاووس هم گفت: ۳۰ زندانی دیگر که قرار است به زودی آزاد شوند با محکومیت در پرونده‌های نفقه، تصادفات رانندگی و سرقت‌های خُرد در زندان به سر می برند.

علی یزدانی افزود: ماهانه هزار و ۲۰۰ پرونده در شعب حل اختلاف دادگستری گنبدکاووس به صلح و سازش ختم می‌شود که امیدواریم خیران و نیکوران شهرستان برای بازگرداندن زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش گرم خانواده‌ها تلاش کنند.

آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد هرسال در ایام ماه مبارک رمضان با برپایی مراسم گلریزان و با حضور نیکوکاران برگزار می‌شد اما امسال به سبب شیوع ویروس کرونا، این مراسم برگزار نشد.

شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس همانند سال‌های قبل و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در چند مرحله موفق شد با دعوت از شاکیان پرونده زندانیان جرایم مالی غیرعمد و مذاکره با آنها برای گذشت از طلب خود و یا بخشش بخشی از آن، زمینه آزادی زندانیان را فراهم کند.

حاج محمد شهرکی، نیکوکار گنبدی از سال ۸۲ تاکنون زمینه آزادی بیش از ۶ هزار زندانی جرایم مالی غیرعمد و ۲۱ محکوم به قصاص اعدام را با جلب رضایت شاکیان پرونده فراهم کرد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

کد خبر 509743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha