مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد گفت: از همه افرادی که خاطرات ارزشمندی دارند دعوت می‌کنیم تا برای ثبت تاریخ شفاهی خود با مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد همکاری کنند.

سازمان اسناد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، داود پاک‌طینت در نشست خبری به مناسبت روز اسناد ملی با تاکید بر اهمیت ثبت تاریخ شفاهی بیان کرد: بسیاری از افراد خاطرات و دانسته‌هایی دارند که ارزش ثبت شدن را دارد؛ بر این اساس با بهره‌مندی از حضور یک کارشناس خبره در این زمینه، کار ثبت تاریخ شفاهی را آغاز کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: تاکنون مصاحبه ۲۹۶ نفر ضبط و مصاحبه ۲۱ نفر شامل ۲ هزار و ۷۱۸ دقیقه پیاده‌سازی شده است.

پاک‌طینت افزود: بسیاری از خاطرات که در بردارنده آداب، رسوم و بخش‌هایی از تاریخ این سرزمین است با فوت شدن افراد از بین می‌رود، بنابراین حفظ و ثبت آن‌ها اهمیت دارد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در مورد جابه‌جایی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از خانه لاری‌ها به مرکز جدید در خیابان کاشانی اظهار کرد: شرایط نگهداری اسناد در خانه لاری‌ها به دلیل وجود رطوبت، جریان بد هوا و … مناسب نبود.

وی گفت: با این وجود هیچ سند یا کتاب ارزشمندی از بین نرفته است؛ تنها تعدادی از کتاب‌ها به تهران منتقل شده که اکنون با استاندارد شدن شرایط، به تدریج در حال بازگردانده شدن هستند.

پاک‌طینت افزود: از زمان تأسیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان یزد تا پایان اسفند سال ۹۸، بیش از ۱۸۸ هزار و ۵۴۰ برگ سند به این سازمان اهدا و ۲۸۸ میلیون برگ سند اداری تکراری و بدون ارزش نیز امحا شده است.

کد خبر 509741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha