مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

مدیر پایگاه میراث فرهنگی کاخ‌های هخامنشی شهرستان دشتستان از راه‌اندازی موزه سنگ دشتستان در آینده نزدیک خبر داد.

موزه سنگ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله ذکاوت زاده با اعلام این خبر بیان کرد: قطعه‌سنگ‌های منقول تاریخی که قبلاً کشف و ضبط‌شده بود، جمع‌آوری‌شده و در حال پاک‌سازی این آثار هستیم و به‌زودی در موزه‌ای با عنوان موزه سنگ دشتستان، استان بوشهر به نمایش گذاشته می‌شوند.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی کاخ‌های هخامنشی شهرستان دشتستان عنوان کرد: نزدیک به چهل قطعه‌سنگ تاریخی، چون پایه آتشدان، بخش‌هایی از پایه ستون، سنگ‌قبر، سنگ زیرین و زبرین آسیاب و … از دوران هخامنشی و اسلامی در این موزه ساماندهی خواهد شد تا در کنار بازدید علاقه‌مندان از این آثار تاریخی، از فرسایش و تخریب آن‌ها نیز جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: این موزه در محل کاروانسرای مشیرالملک برازجان راه‌اندازی می‌شود و در حال حاضر مراحل آماده‌سازی آثار و جای گذاری آن‌ها برای چیدمان موزه در حال انجام است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی کاخ‌های هخامنشی دشتستان افزود: شهرستان دشتستان بزرگ‌ترین شهرستان استان بوشهر است که با توجه به گستردگی آثار شهرستان می‌بایست برای حفاظت بهتر، این آثار جمع‌آوری می‌شد تا به‌صورت متمرکز حراست و نگهداری شوند.

کد خبر 509726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha