شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۶۳۵ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان اردبیل انجام شده است.  

نظارت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تاکنون در قالب طرح ویژه بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای خبازی در حدود ۶۳۵ مورد بازرسی انجام شده، پرونده واحدهای متخلف نیز تنظیم شده و اقدامات نظارتی در قالب بازرسی‌های مشترک به صورت روزانه ادامه داشته و گشت‌های مشترک بازرسی با حضور سایر دستگاه‌های مرتبط کماکان در دستور کار قرار دارد.  

وی افزود: در جریان این بازرسی‌ها ۵۰ مورد پرونده تخلف نانوایی در استان اردبیل به ارزش ۷۳ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۰۰ ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال گردید.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تعداد تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۴ سازمان را ۵۰ مورد اعلام کرد و افزود: از مجموع گزارش‌ها دریافتی که مربوط به نانوایی‌ها است ۳۵ مورد تخلف کم فروشی، یک مورد گرانفروشی، ۳ مورد عرضه خارج از شبکه و برای ۱۱ مورد سایر موارد، پرونده تخلفاتی تشکیل گردیده است.  

صادقی تصریح کرد: در اجرای طرح نظارت بر نانوایی‌ها طی دو هفته گذشته نانوایی متخلف در اردبیل به علت عدم رعایت وزن چانه و اصول پخت در این استان اردبیل قطع سهمیه شد.  

وی افزود: تمام واحدهای نانوایی مکلف به نصب قیمت مصوب جدید در معرض دید عموم هستند، هرگونه عدول از وزن چانه، قیمت‌های مصوب و عدم نصب قیمت، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی  انجام شده  و ضمن قطع سهمیه آرد واحدهای متخلف، پس از تکمیل پرونده تخلف گرانفروشی برای طی مراحل قانونی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال خواهد شد.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: مبنی بر ضرورت تشدید اقدامات کنترلی و بازرسی در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و برخورد با تخلفات احتمالی، مراتب در دستور کار  بازرسان  سازمان قرار گرفت.  

صادقی در پایان اظهار کرد : این طرح نظارتی کماکان ادامه خواهد داشت و شهروندان عزیز از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ نسبت به ثبت شکایت خود در این زمینه اقدام کنند.  

کد خبر 509720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha