سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با صدور بخشنامه‌ای به استان‌ها شهریه مدارس غیردولتی در ایام کنونی را تعیین تکلیف کرد.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش براساس مصوبه قطعی و لازمالاجرای هفتاد و دومین جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی به تاریخ اول اردیبهشت ماه سال ۹۹، شهریه مدارس غیر دولتی، در شرایط فعلی را تعیین تکلیف و به استان‌ها ابلاغ کرد لذا این مصوبه که به تایید وزیر آموزش و پرورش نیز رسیده است لازم الاجراست.

براین اساس با توجه به آثار منفی شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) و محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا همچنین با نظر به ضرورت حمایت از حقوق موسسان مدارس مذکور و تضمین حقوق مردم و جامعه مقرر شد مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و با توجه به خدمات آموزشی و پرورشی ارائه شده مجاز به دریافت کامل شهریه باشند و بر اساس آن عمل کنند.

مدارس مذکور به لحاظ عدم ارائه خدمات و فعالیت‌های فوق برنامه‌های غیرآموزشی از قبیل سرویس ایاب و ذهاب، غذا، اردوهای دانش آموزی، سالن ورزشی، استخر، المپیادها و ... پس از تعطیلات کرونایی مکلفند نسبت به مسترد کردن هزینه‌های دریافتی از اولیا  اقدام و رسید بانکی را در اسناد مالی مدرسه درج کنند و یا با رضایت اولیا مبالغ مذکور را بابت شهریه سال جدید تحصیلی دانش آموز به حساب مدرسه واریز کنند.

شورای نظارت استان‌ها مسئول نظارت بر حسن اجرای این مصوبه است.

کد خبر 509690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha