شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۲۰ اردیبهشت به‌عنوان روز خرم‌آباد نامگذاری شده، دیاری که وجود چشمه‌ها و سراب‌های زیبا آن را به شهر هزار چشمه شهره کرده است.

خرم‌آباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید امین قاسمی اظهار کرد: ویروس کرونا نباید سبب شود روز خرم‌آباد به فراموشی سپرده شود و اگر امکان برگزاری این جشن با حضور مردم ممکن نیست، شهرداری و اصحاب رسانه استان باید از طریق فضای مجازی برگزارکننده این جشن و نکوداشت شهر تاریخی و زیبای خرم‌آباد باشند.

وی بیان کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مراسم روز خرم‌آباد برگزار نمی‌شود. در هفته نکوداشت خرم‌آباد باید توجه به ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی شهر گوشزد شود و از این فرصت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و ایجاد حس انگیزه در شهروندان برای تفاخر و پاسداری از این میراث ارزشمند و ماندگار در فضاهای مجازی بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تاکید کرد: این منطقه با توجه به یافته‌های غار تاریخی کلدر بیش از ۵۴ هزار سال سابقه حیات انسانی دارد و در حقیقت می‌توان گفت پاسداشت خرم‌آباد به معنای پاسداشت بخشی عمده‌ای از تمدن بشری و تاریخ پرافتخار ایران است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با هماهنگی‌های انجام شده توسط استاندار، شورای شهر و شهرداری خرم‌آباد، ۲۰ اردیبهشت به‌عنوان روز نکوداشت خرم‌آباد نام‌گذاری شد و همین مساله توجه شهروندان به این شهر و جاذبه‌های گردشگری آن را دوچندان کرده است.

وی اضافه کرد: این روز دستاورد دیگری هم داشت که هرساله در روز جشن خرم‌آباد از کسانی که به شهر خود، خدمت کرده‌اند توسط مسئولان استان تجلیل می‌شد.

این مسئول بیان کرد: استان با داشتن حدود ۶۰ آبشار منحصربه‌فرد، پوشش انبوه درختان بلوط، خواستگاه مفرغ و ۱۰۰ پل تاریخی به سرزمین چشمه‌ها و آبشارها، دیار مهر و مفرغ و پایتخت پل‌های تاریخی معروف بوده به همین دلیل نامگذاری روز خرم‌آباد بهانه خوبی است که این ظرفیت‌های بی‌بدیل مورد غفلت قرار نگیرند.

قاسمی ادامه داد: لرستان و به‌ویژه شهر خرم‌آباد ظرفیت‌های منحصربه‌فردی دارد و مسلماً اگر از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود، مورد توجه سرمایه گذران قرار گرفته و وضعیت اقتصادی و درآمدزایی آن نیز متحول خواهد شد.

کد خبر 509684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار لرستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha