مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

سرپرست گمرک ملایر گفت: سال۹۸، ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار انواع کشمش انگوری، تیزابی و آفتابی از گمرک این شهرستان به حدود ۲۷ کشور جهان صادر شد.

کشمش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ناصر ترکاشوند اظهار کرد: میزان صادرات انواع کشمش سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، ازنظر دلاری ۱۸ درصد رشد داشت.

وی افزود: سال گذشته انواع کشمش انگوری، تیزابی و آفتابی به وزن خالص حدود ۲۱ هزار تُن از گمرک این شهرستان به کشورهای هدف صادر شد که ازنظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۲ درصد رشد داشته است.

سرپرست گمرک ملایر ارزش ریالی صادرات کشمش ملایر در سال گذشته را نیز ۲۸۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: میزان صادرات انواع کشمش در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی ۱۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

ترکاشوند ادامه داد: تراز صادراتی کشمش ملایر در سال گذشته مثبت است و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز روند صادراتی این محصول صعودی باشد.

وی با اشاره به جایگاه بالای انواع کشمش در صادرات استان همدان گفت: کشمش همچنان بیشترین میزان حجم صادراتی استان و شهرستان ملایر را ازنظر ارزشی به خود اختصاص داده است.

ترکاشوند بیان کرد: سال گذشته حدود ۳۷ هزار تُن انواع کالا به ارزش دلاری حدود ۴۱ میلیون دلار و ارزش ریالی ۴۵۴ میلیارد تومان از گمرک ملایر به بیش از ۲۷ کشور جهان صادر شد که انواع کشمش بیش از نیمی صادرات این شهرستان را به خود اختصاص داد.

طبق آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان، انواع کشمش انگوری و تیزابی به‌عنوان مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان، در فروردین سال ۹۹ به ترتیب با ۲۴ و ۲۳ درصد از سبد صادرات همدان را به خود اختصاص داده است.

ملایر یکی از شهرهای پیشتاز کشور در تولید انگور و کشمش است که سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تُن انگور و ۴۵ هزار تُن کشمش در این شهرستان تولید و صادر می‌شود.

سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تُن انواع کالا از گمرک شهرستان ملایر به سایر نقاط جهان صادر می‌شود.

کد خبر 509618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha