شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: ۷۲ طرح گلخانه‌ای با مساحت ۹.۵ هکتار در خراسان جنوبی در دست اجرا است و با تکمیل این طرح‌ها ۲ هزار تن به ظرفیت تولید گلخانه‌های استان افزوده می‌شود.

کشت گلخانه‌ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبستان، عبدالرضا رضایی افزود: در حال حاضر ۷۲.۳ هکتار زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در استان وجود دارد، از این سطح حدود ۱۳ هزار تن محصول شامل خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل و گیاهان دارویی برداشت شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت به شهرستان‌های فردوس، قائن، خوسف، بیرجند و طبس اختصاص دارد، اضافه کرد: در حال حاضر ۷۳۰ نفر به صورت مستقیم در گلخانه‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۲ طرح گلخانه‌ای با مساحت ۹.۵ هکتار و با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال در دست اجرا است، ادامه داد: با تکمیل این گلخانه‌ها ۲ هزار تن به ظرفیت تولید گلخانه‌های استان افزوده می‌شود و ۹۵ نفر اشتغال مستقیم و ۱۸۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه سال ۹۸ تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی برای ایجاد افزایش ۷۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ها در استان منعقد شد، افزود: در طرح نهضت گلخانه‌ای، ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار و تولید ۲۸۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای پیش‌بینی شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: تاکنون ۶۹۹ هکتار زمین برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان مکان‌یابی شده که ۲۱۵ هکتار در اختیار شرکت شهرک‌های کشاورزی قرار گرفته است،  همچنین از این میزان مطالعات مورد نیاز برای ۱۴۰ هکتار از گلخانه‌ها توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی انجام شده است.

رضایی عنوان کرد: از سال ۹۸ تاکنون ۳۳۳۳ میلیارد ریال طرح برای احداث گلخانه به بانک‌های عامل استان معرفی شده و برای پرداخت در حال بررسی است.

وی بیان کرد: از این میزان ۴ طرح با وسعت ۱۸.۵ هکتار و ارزش ۱۱۶۱ میلیارد ریال در کارگروه ملی مورد بررسی و تایید قرار گرفته و  تولید در واحد ­سطح، استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب و سازگاری با خشکسالی از جمله مزایای گلخانه‌ها است.

کد خبر 509541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha