مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

رئیس سازمان جهادکشاورزی قم گفت: کانون‌های اصلی پرورش و پیش روی ملخ در قم شناسایی ‌شده و ۳۰ هزار هکتار از مراتع استان به‌ شدت به ملخ‌های بومی آلوده‌ شده‌ است.

ملخ‌

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس پورمیدانی شنبه ۲۰ اردیبهشت اضافه کرد: تراکم این ملخ‌ها در این فصل از سال باید کمتر از ۵۰۰ عدد در هر هکتار باشد که به ۲۰۰ هزار در هکتار رسیده که از یک تراکم بسیار بالا حکایت دارد.

وی افزود: به دلیل بارندگی‌های قابل‌توجه از ابتدای سال جاری شاهد طغیان ملخ بومی در سطح استان قم هستیم. همچنین ملخ‌هایی که امروز قم شاهد طغیان آن‌ها شده بومی مراتع استان بوده و با ملخ‌های صحرایی و مراکشی که استان‌های جنوبی کشور را درگیر کرده تفاوت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: خسارت ملخ‌های بومی در سطح مراتع استان کمتر از ملخ‌های مهاجم و مراکشی خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: وضعیت بارندگی‌های اخیر استان تراکم این ملخ‌ها را افزایش داده و از حد متوسط و کم‌خطر عبور داده‌ است. ۴۰۰ هراز هکتار از مراتع نزدیک شهر قم برای جلوگیری از پیش روی ملخ‌های بومی هدف‌گذاری شده و به‌صورت مستمر رصد و پایش می‌شود.

پورمیدانی ادامه داد: این ملخ‌ها هنوز در سن کوره بوده و حالت پرواز ندارند ولی به‌زودی وارد سن بلوغ شده و احتمال دارد که وارد شهر قم شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به دلیل آثار زیست‌محیطی مبارزه با ملخ، جهاد کشاورزی قم بااحتیاط در این رابطه عمل کرده و تلاش می‌شود با تاخیر ورود آن‌ها به شهر و افزایش دمای هوا و تلفات طبیعی این حشرات از توسعه بیشتر آن‌ها جلوگیری کند.

کد خبر 509515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha