فعالیت آموزشگاه‌های آزاد (بخش خصوصی) فنی و حرفه‌ای استان قزوین مشروط بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده پس از تعطیلی به دلیل شیوع کرونا از اوایل اسفند سال ۹۸، از سرگرفته شد.

فني و حرفه‌اي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: این آموزشگاه‌ها موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده و باید محیط اداری و کارگاهی خود را به طور مرتب ضدعفونی کنند.

محسن مددی با اشاره به محدودیت‌های تعیین شده مطابق با پروتکل‌های بهداشتی در خصوص فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای افزود: فعالیت این آموزشگاه‌ها فعلاً با حضور یک مربی و ۲ کارآموز در هر نوبت آموزشی دنبال می‌شود.

این مسئول با اعلام خبر از بازگشایی آموزشگاه ثابت (دولتی) فنی و حرفه‌ای شهر آبیک گفت: با توجه به اینکه این شهرستان جزو مناطق سفید به لحاظ شیوع کرونا قرار گرفته است، فعالیت آموزشگاه دولتی فنی و حرفه‌ای در آبیک همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده آغاز شده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قزوین توضیح داد: کلاس‌های آموزشی در این آموزشگاه با حضور یک سوم هنرجویان و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

مددی افزود: فعالیت سایرآموزشگاه‌های ثابت یا دولتی فنی‌وحرفه‌ای استان قزوین به شکل حضوری و فیزیکی همچنان‌ تعطیل است؛ اما تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، هنرجویان از آموزش‌ها دور نمانند.

۱۶۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان قزوین دارای مجوز فعالیت هستند.

این آموزشگاه‌ها در سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون و صد هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به متقاضیان ارائه کردند.

همچنین ۱۰ مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای به متقاضیان در استان قزوین آموزش‌های مهارتی ارائه می کنند.

کد خبر 509504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha