شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با تشدید نظارت‌ها بساط کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی در منطقه آراللوی اردبیل برچیده می‌شود.

کشتار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق صالحی، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با تاکید مسئولان قضایی و بهداشتی و اتمام حجت با قصابان منطقه آراللو در استان اردبیل قرار شده از هفته چهارم اردیبهشت کشتار خود را در کشتارگاه اردبیل انجام دهند تا نسبت به فروش گوشت قرمز به صورت بهداشتی و با مهر دامپزشکی اقدام کرده و نگرانی مردم از بابت عرضه گوشت غیربهداشتی برطرف شود.  

وی خاطرنشان کرد: تمام کشتارگاه‌های استان در این ایام اعم از کشتارگاه صنعتی دام و طیور، شبانه‌روزی فعالیت کرده و در تامین گوشت و فرآورده‌های آن در خدمت مردم هستند، همکاران ما هم بر ذبح شرعی و هم بهداشتی دام‌ها نظارت دارند تا مردم بدون نگرانی گوش قرمز و سفید خود را تامین و مصرف کنند.  

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: اکیپ‌های نظارتی و بازرسی اعم از دادستان، مسئولان بهداشتی و اجرایی بر نحوه کشتار و عرضه دام و طیور نظارت دارند و تذکرات لازم را به مسئولان امر می‌دهند تا نسبت به رفع ایرادات و اشکالات اقدام شود.  

صالحی ادامه داد: دامپزشکی استان در ایام کرونا و تعطیلات نوروزی به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته و با تقویت بازوهای نظارتی بیش از ۲۰ تن گوشت قرمز و سفید را که تاریخ مصرف گذشته بوده معدوم‌سازی کرده است.  

وی تصریح کرد: فروشندگان و قصابان موظف هستند تا در این شرایط کرونایی مسائل بهداشتی و عرضه گوشت را به صورت بسته‌بندی رعایت کنند تا فرصتی برای ارتقای سلامتی تک تک افراد جامعه مهیا شود.  

شناسایی ۳ نقطه کشتار غیرمجاز در اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل به عرضه گوشت در حاشیه جاده برخی از مسیرهای ترددی استان اشاره کرد و گفت: هم در آراللو و هم در پارس‌آباد این مکان‌ها شناسایی شده و از ۲۰ اردیبهشت با تاکید دادستان و مسئولان قضایی و انتظامی تلاش خواهد شد تا بساط این قصابی‌ها با عرضه گوشت غیربهداشتی و کشتار غیرمجاز گرفته شود.  

صالحی ادامه داد: به هیچ وجه شهروندان خریدی را از این مکان‌ها نداشته باشند و برخی از مسائل مطرح شده در کیفیت گوشت عرضه شده در این مناطق بی‌پایه و اساس است و بیشتر استدلال‌های عامیانه به شمار می‌رود.  

وی بیان کرد: کارشناسان ما روی مسائل بهداشتی و سلامت دام در هنگام کشتار حساس هستند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند تا دام بیمار با مشکل وارد چرخه کشتار شود در حالی که در کشتار محلی این موارد رعایت نمی‌شود و بوی تعفن‌آور کشتارهای محلی منطقه را نیز آلوده می‌کند.  

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا همه فعالیت‌ها در این حوزه با رعایت موازین بهداشتی و شرعی انجام شده و انتظار می‌رود اتحادیه صنف قصابان نسبت به رتبه‌بندی قصابی‌ها در عرضه گوشت باکیفیت اعم از نر و ماده اقدام قانونی را انجام دهند.  

کد خبر 509489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha