جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در ۶ نقطه هرمزگان که از طرف ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به‌عنوان مناطق سفید و کم‌خطر اعلام‌شده بود، اقامه شد.

نماز جمعه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، برپایی نماز جمعه این هفته نوزدهم اردیبهشت ۹۹ در شهرستان‌های پارسیان، بستک، خمیر، بشاگرد، سیریک و جاسک، استان هرمزگان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد.

امامان جمعه این شهرستان‌ها پس از دو ماه تعطیلی نماز جمعه، مردم را به تقوای الهی، رعایت فاصله اجتماعی و کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا به‌ویژه در ماه مبارک رمضان تأکید کردند.

نمازگزاران همراه خود سجاده و مهر آورده بودند و با رعایت فاصله فیزیکی قبل وحین نماز و همچنین با داشتن دستکش و ماسک در مصلاهای نماز شرکت کردند.

ویروس کرونا ظرفیت‌های کشور را شکوفا ساخت

امام‌جمعه سیریک گفت: شیوع ویروس کرونا هرچند یک بلای عظیم است اما در پی آن بسیاری از ظرفیت‌های کشور در این مدت شکوفا شد و شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های جهادی و علمی به پیشرفت‌های شگرفی دست یافتند.

حجت‌الاسلام حسن حیدری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سیریک افزود: همچنین در این مدت نقاب از چهره زشت غربی‌ها کنار زده شد و همگان شاهد بودند که اقلام بهداشتی همچون ماسک را از همدیگر دریغ می‌کردند، اما مردم مو من انقلابی ایران، در رزمایش مواسات و همدلی، عظمت و بزرگی خود را به‌درستی نشان دادند.

وی بیان کرد: در شهرستان سیریک نیز به همت خیران، بسیجیان، مراکز نیکوکاری و نهادهای انقلابی در چندین مرحله کمک‌های معیشتی زیادی بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

امام‌جمعه سیریک همچنین ضمن انتقاد از گرانی و تورم در شرایط کرونایی اظهار کرد: مدیران و مسئولان باید نظارت دقیقی بر مواد غذایی و سایر اقلام داشته باشند و جلوی گرانی بی‌رویه را بگیرند.

حیدری با اشاره به شترهای سرگردان که بارها خانواده‌ها را داغدار کرده است، گفت: این روند تا چه زمانی باید ادامه یابد تا مسئولان به فکر چاره‌اندیشی باشند؛ دستگاه قضا باید نسبت به کوتاهی مسئولان و داغدار شدن خانواده‌ها ورود جدی به این موضوع کند.

وی همچنین با تبریک میلاد باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: این امام همام، کریم اهل‌بیت است و علاوه بر کمک‌های زیاد به فقیران و نیازمندان داشتند، همه اموال خویش را نیز با نیازمندان تقسیم کرد و لذا ایشان الگوی ممتازی برای رزمایش (مواسات، ‌همدلی و کمک مؤمنانه) برای انسان و جامعه اسلامی است.

در برابر بلایا باید از صبر و نماز کمک گرفت

امام‌جمعه بندر خمیر نیز گفت: یکی از مهم‌ترین دستورات قران و دین مبین اسلام این است که در برابر حوادث و بلایا همچون ویروس کرونا باید از صبر، نماز و توجه به خدا کمک بگیریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعیب صالحی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خمیر افزود: در مواجهه با بیماری کرونا که تمام کشورها را درگیر خودکرده، راه و نسخه آن صبر است.

وی بیان داشت: ایران تاکنون توانسته است مساله بیماری کرونا را مدیریت کند و شرایط به نسبت مقبولی با ورود به‌موقع مسئولان و کادر پزشکی و همراهی مردم با ستاد مبارزه با این ویروس در حوزه ابتلا و درمان داشته باشیم.

امام‌جمعه بندر خمیر اظهار کرد: در این شهرستان نیز تصمیم‌های خوبی گرفته شد که با همراهی مردم تاکنون تعداد افراد مبتلا به این ویروس کم است اما لازم است به مردم و مسئولان متذکر شویم که اعلام وضعیت سفید به معنای تمام شدن این شرایط نیست بلکه اگر مراقبت نکنیم امکان شیوع و تشدید بسیار بالاست.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه اظهار کرد: در کنار الزام به تبعیت از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همه دستورالعمل‌ها، دعا و تضرع، مناجات باخدای متعال در دستور کار قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: مردم ایران همچنین با احسان و نیکوکاری در این ایام به ندای رهبر معظم انقلاب در قالب رزمایش کمک مؤمنانه لبیک گفته و به کمک برادران و خواهران همنوع خود شتافتند.

در شهرستان‌های بندرعباس، رودان، میناب، قشم و حاجی‌آباد نیز به‌محض اینکه ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا وضعیت سفید اعلام نمایید، مساجد بازگشایی‌شده و نماز جمعه و جماعت در آن برگزارمی‌شود.

به دلیل شیوع ویروس کرونا نماز جماعت برنامه‌های معنوی در مساجد و مکان‌های مذهبی هرمزگان بر اساس تدابیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و تبعیت از این امر از روز جمعه ۹ اسفندماه ۹۸ تعطیل‌شده بود.

به برکت انقلاب اسلامی هم‌اکنون نماز جمعه باشکوه خاصی در ۹۰۰ نقطه ایران و ۲۰ نقطه استان هرمزگان برپا می‌شود.

کد خبر 509484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha