مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

رئیس ‌کل دادگستری استان زنجان گفت: آمار طلاق در این استان از سال ۹۰ تاکنون سالانه چهار تا پنج درصد و در برخی موارد ۱۰ درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش پیدا می‌کرد اما با اقدامات انجام‌شده در زنجان، آمار طلاق در سال ۹۸ نه‌ فقط افزایش نیافت بلکه ۱۴ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش پیدا کرد.

طلاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: کاهش ازدواج و افزایش طلاق، موضوعاتی است که کشور و استان زنجان از آن رنج می‌بردند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند آمار استان زنجان پایین‌تر از میانگین کشوری بود اما هر دومورد، معضل نگران‌کننده‌ای بود که ادامه این روند، آینده کانون خانواده‌ها را دچار چالش جدی می‌کرد.

صادقی نیارکی افزود: به همین دلیل، کاهش آمار طلاق در دستور کار معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قرار گرفت و همه دستگاه‌های مرتبط نیز در این زمینه ورود پیدا کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج توسط دانشگاه علوم‌پزشکی، راه‌اندازی سامانه تصمیم توسط بهزیستی در کنار راه‌اندازی بنیاد صیانت از خانواده و فعال کردن مراکز مشاوره خانواده و سازمان‌های مردم‌نهاد، بخشی از اقدامات در سطح استان بود که نتایج آن در کاهش ۱۴ درصدی آمار طلاق در سال گذشته مشاهده شد.

وی گفت: عوامل مؤثر در طلاق نیز احصا شد و سراغ درمان آن‌ها رفتیم و امیدواریم در سال ۹۹ شاهد کاهش بیش از این نیز باشیم.

صادقی نیارکی افزود: خانواده‌ها باید همراهی کرده و زوجین نیز تحمل خود را بالا برده و توقع خود را پایین بیاورند تا بتوان به زندگی مسالمت‌آمیز کمک کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در خصوص برگزاری جشن گلریزان گفت: ۱۱۱ نفر از محکومان مالی جرائم غیرعمد این استان، چشم‌انتظار کمک مردم برای آزادی از زندان هستند که مجموع بدهی آن‌ها بالغ‌بر ۵۴ میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد محکومان، متأهل و سرپرست خانواده بوده و در میان آن‌ها افراد بالای ۸۰ سال سِن و شماری هم از سادات وجود دارند.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت برگزاری برنامه‌های تجمعی، جشن گلریزان به‌صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: شمار محکومان سال گذشته ۱۷۹ نفر بود ولی امسال ۱۱۱ نفر است، با تلاش‌ها و اقدامات انجام‌شده خوشبختانه هیچ محکوم مهریه در زندان‌های استان نداریم و فقط محکومان مالی هستند.

صادقی نیارکی ابراز کرد: امیدواریم با مشارکت مردم و خیران در پایان ماه مبارک رمضان، عید سعید فطر، جشن آزادی این افراد و بازگشت آن‌ها به کانون گرم خانواده باشد.

وی گفت: مردم مومن و خیرخواه زنجان همواره مشارکت پررنگی در این برنامه‌ها داشته و همدلی خود را در رزمایش مواسات نیز اثبات کردند.

صادقی نیارکی افزود: خیرخواهی، دینداری و نوع‌دوستی مردم استان زنجان مثال‌زدنی است و نیکوکاری خود را در جشن گلریزان نیز به نمایش خواهند گذاشت.

کد خبر 509470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha