رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از سقوط قیمت زنجبیل از هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار تومان به ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان خبر داد و پیش بینی کرد کاهش قیمت این محصول تا هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان ادامه داشته باشد.

لیمو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، اسدالله کارگر با اشاره به افزایش مصرف برخی از محصولات کشاورزی در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا تقاضا برای مصرف سه محصول زنجبیل، سیر و لیمو ترش افزایش یافت این امر موجب شد قیمت این محصولات روند افزایشی به خود گرفته و در مقطعی نجومی شود.

وی ادامه داد: به طور مثال قیمت هر کیلوگرم زنجبیل تا ۱۱۰ هزار تومان و حتی بیشتر رشد داشت.

به گفته کارگر؛ ورود اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی به کنترل توزیع زنجبیل موجب شود که شاهد سقوط قیمت آن در بازار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت سیر نیز متعادل شده است، افزود: با عرضه سیر تازه به بازار قیمت این محصول پر تقاضا نیز کاهش یافته و اکنون هر کیلوگرم سیر ۲۹ تا ۳۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

کارگر اضافه کرد: انتظار می‌رود با ادامه عرضه سیر تازه، قیمت‌های بیش از این کاهش یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران تنها محصول پر تقاضای روزهای کرونایی که همچنان با مشکل نوسان قیمت روبه‌رو است را لیموترش عنوان کرد.

کارگر با اشاره به حاشیه‌های پیش آمده درباره انحصار توزیع لیموترش و تاثیر آن بر افزایش قیمت‌ها، اظهار کرد: با طرح موضوع احتمال انحصار در توزیع و بازار لیموترش فروش آن ممنوع شد و قرار بر این است که این وظیفه به اتحادیه‌ها واگذار شود.

وی از تعیین قیمت مصوب برای لیموترش خبر داد و گفت: به‌رغم تعیین قیمت مصوب برای لیموترش همچنان وضعیت این محصول در بازار بلاتکلیف است.

کارگر خواستار تعیین تکلیف لیموترش و سرعت در واگذاری توزیع آن به اتحادیه‌ها شد.

وی یادآور شد: تجربه زنجبیل نشان داده است که حضور اتحادیه می‌تواند قیمت‌ها را در بازار کنترل کند.

کارگر قیمت مصوب هر کیلوگرم لیموترش را برای اتحادیه‌ها ۱۵ هزار تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت عرضه آن برای مصرف کننده را ۱۸ هزار تومان اعلام کرد.

کد خبر 509410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha