مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: نظارت بر کنترل کیفیت تولیدات از طریق نمایندگان این اداره کل در واحدها گامی برای جهش تولید و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در استان است.  

استاندارد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد یوسفی سوته جمعه ۱۹ اردیبهشت افزود: ۱۰ هزار و ۲۲ نفر ساعت آموزش درون و برون‌سازمانی سال ۹۸ در اداره استاندارد استان سمنان ارائه شد.  

وی بیان کرد: ۱۰ هزار و ۲۲ نفر ساعت آموزش شامل هشت هزار و ۱۱۲ نفر ساعت آموزش به مدیران کنترل کیفیت و یک هزار و ۹۱۰ نفر ساعت کارآموزی مسئولان کنترل کیفیت سال گذشته ارائه شد.  

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان ادامه داد: این اداره کل توانست صد درصد برنامه مصوب سالیانه خود را در این شاخص سال گذشته پوشش دهد.  

وی تصریح کرد: آموزش به مدیران کنترل کیفیت استان سمنان که نمایندگان استاندارد در واحدهای تولیدی و ارزیابان اصلی کیفیت در مبادی تولیدی هستند، از وظایف اصلی استاندارد به شمار می‌رود.  

به گفته یوسفی، کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی و ارزیابی این شاخص در مبادی تولیدی منجر به رونق و جهش تولید می‌شود.  

وی ابراز داشت: توجه به استانداردسازی کالاها و محصول‌های تولیدی، علاوه بر نقشی که در رونق بخشی به بازار محصول دارد، به ارتقای کیفیت کالا و درنتیجه تأمین حقوق مصرف‌کننده منجر می‌شود.  

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان یادآور شد: آموزش جزو جدایی‌ناپذیر تخصص است و نیروی کار همواره نیاز به روزآمد کردن اطلاعات تخصصی دارد که این اداره کل در همین راستا، برای آموزش نمایندگانی متخصص برنامه‌ریزی دارد.  

وی تأکید کرد: استاندارد در ارائه خدمات و تولید کالا معیاری برای انتخاب آگاهانه مصرف‌کننده در خصوص کیفیت و مرغوبیت کالاهای مصرفی است

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان افزود: نظارت و کنترل بر کیفیت و استانداردها در استان بستر رقابتی سالم برای تولیدکنندگان برای تولید محصولات و ارائه آن‌ها به بازارهای جهانی و همکاری‌های بین‌المللی پدید می‌آورد.  

۹۵۰ محصول تولیدی واحدهای صنعتی در استان سمنان دارای پروانه استاندارد است؛ در این استان ۲۱ آزمایشگاه در بخش‌های مختلف نمونه‌گیری از تولیدات را زیر نظر اداره کل استاندارد انجام می‌دهد و ۳۰ آزمایشگاه همکار مورد تائید سازمان ملی استاندارد فعالیت دارد.  

هم‌وطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.  

کد خبر 509336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha