یک خبرنگار آلمانی با ارائه دادخواستی قانونی علیه والری ژیسکار دستن، رئیس جمهوری پیشین فرانسه را به آزار جنسی خود در جریان یک مصاحبه متهم کرد.

والری ژیسکار دستن رئیس جمهوری پیشین فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرانس ۲۴، خانم آن-کاترین اشتراک مدعی است آقای VGD اواخر سال ۲۰۱۸ در جریان یک گفتگو در دفتر خود در بلوار سن-ژرمن پاریس بارها بدن او را لمس کرده است. خبرنگار ۳۷ ساله آلمانی دادخواست و شکایت خود را به دادگاه عمومی پایتخت فرانسه ارائه داده است.

اشتراک که خبرنگار شبکه تلویزیونی WDR آلمان است، به مناسبت صدمین سالگرد تولد هلموت اشمیت با دستن گفتگو کرده بود. صدر اعظم پیشین آلمان سال ۲۰۱۵ از دنیا رفت و زمانی قدرت را در دست داشت که دستن بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۱ در کاخ الیزه ساکن و رئیس جمهوری فرانسه بود. اشتراک مدعی است در پایان گفتگو در دسامبر ۲۰۱۸ از دستن ۹۴ ساله خواسته با او و همکارانش عکس بیندازد و ماجرای لمس بدن در آن لحظه‌ها رخ داده است.

خبرنگاران لوموند و زوددویچه سایتونگ که به پرونده قضایی رئیس جمهوری پیشین کاخ سفید دسترسی داشته‌اند، می‌گویند دو همراه خبرنگار آلمانی شهادت داده‌اند دستن بارها دست خود را بارها به پشت اشتراک رسانده و حتی مقاومت خبرنگار آلمانی هم مانع او نشده است. فیلمبردار گروه هم گفته تلاش کرده حواس دستن را پرت کند و به او درباره رفتارش تذکر داده است.

رئیس جمهوری پیشین فرانسه سال ۱۹۷۴ و در حالی که ۲۲ سال از ازدواجش می‌گذشت، با یک هنرپیشه نامدار در خودروی خود در پاریس تصادف کرده بود. او پس از بیرون آمدن از کاخ الیزه چند کتاب خاطره و یک رمان نوشت و در آن مدعی شد با پرنسس دایانا هم ارتباط داشته است. هر چند بعدها تاکید کرد داستان‌ها را از خودش درآورده است.

کد خبر 509227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha