مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: از ابتدای خرداد ماه مردم می‌توانند از برنامه پزشک خانواده خارج شوند.

پزشک خانواده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، عبدالرسول همتی با بیان اینکه یکی از مزایای پزشک خانواده کاهش پول خارج‌شده از جیب مردم بود افزود: در صورت خروج مردم از این طرح، بیماران باید مانند قبل از اجرای طرح پزشک خانواده، ۳۰ درصد هزینه معاینه را بپردازند، در حالی که در شرایط فعلی با پزشک خانواده نیازی به پرداخت هزینه نیست.

وی گفت: پزشکان نیز می‌توانند در صورت علاقه از این طرح خارج شوند یا طبق دستورالعمل‌ها در برنامه پزشک خانواده ادامه کار دهد.

همتی گفت: پزشکان خانواده‌ای که تمایل دارند در برنامه پزشک خانواده به فعالیت خود ادامه دهند باید ضوابط دانشگاه را اجرا کنند و پزشکان خانواده‌ای که مایل به خروج از برنامه هستند می‌توانند با همان تعرفه ۳۰ به ۷۰ به مردم در مطب‌های خود خدمات ارائه دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس از پیگیری کامل دانشگاه برای رفع چالش‌های موجود در حوزه پزشکان خانواده و مراقبان سلامت به ویژه موضوع پرداختی‌ها به صورت سرانه خبر داد و افزود: تجمیع بیمه‌ها و هماهنگی شرکت‌های بیمه‌گزار و همچنین اصلاح پرداخت‌ها به پزشکان کلید اصلی تداوم و موفقیت پزشک خانواده است. خلا تجمیع بیمه‌ها موضوعی است که موجب شده برنامه پزشک خانواده به صورتی ناقص در فارس اجرا شود و همین نواقص می‌تواند شهروندان را در مراجعه به پزشک خانواده دچار مشکل کند.

همتی خاطرنشان کرد: برای اجرای خوب و کامل پزشک خانواده چند بعد و بازوی اجرایی موضوع باید با هماهنگی و در راستای هم فعالیت کنند. پزشک خانواده با هماهنگی و تعامل برای قرار گرفتن سیاست‌گذاران در وزارت بهداشت، بیمه‌ها و شرکت‌های بیمه‌گزار و در نهایت مردم به سرانجام مطلوب می‌رسد.

وی گفت: به نظر می‌رسد باید در رفتار و کارکردهای پزشک خانواده اصلاحاتی ایجاد شود و زیرساخت‌های پزشک خانواده باید تکمیل شود. موضوع تجمیع بیمه‌ها هنوز به طور کامل اجرا نشده و این از جمله مسائلی است که اجرای طرح پزشک خانواده را با مشکل مواجه کرده است.

همتی تصریح کرد: تامین تجهیزات فنی و راه‌اندازی پرونده الکترونیک برای بیماران نیز نیاز به شتاب‌بخشی دارد، برنامه‌های موازی با پزشک خانواده در مناطقی از کشور در حال اجرا است که با پزشک خانواده همخوانی ندارد. این برنامه‌ها باید تجمیع شود و در یک راستا قرار گیرد.

طرح پزشک خانواده از سال ١٣٩١ با همکاری ۱۲۰۰ پزشک عمومی در استان آغاز شد و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت زیرمجموعه آن قرار گرفتند.

کد خبر 509140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha