رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، گفت: طی سال گذشته زاهدان با ۲ هزار و ۷۸۱ تصادف شهری و شهرستان خاش با هزار و ۲۴ تصادف جاده‌ای بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص دادند.

تصادف

به گزارش همشهری به نقل از فارس، فریبرز راشدی امروز ۱۸ اردیبهشت اظهار کرد: طی سال گذشته، ۸ هزار و ۳۵۵ تصادف شامل ۵ هزار و ۲۳۵ تصادف در حوزه شهری و ۳ هزار ۱۲۰ تصادف جاده‌ای به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: این تصادفات که در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ثبت رسیده، زاهدان با ۲ هزار و ۷۸۱ تصادف شهری و شهرستان خاش با هزار و ۲۴ تصادف جاده‌ای بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

راشدی اضافه کرد: در این تصادفات ۹ هزار و ۶۶۴ مجروح توسط پرسنل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، خدمات اولیه پزشکی را دریافت کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: در این تصادفات، شهرستان زاهدان با ۲ هزار و ۶۷۲ مجروح در حوزه تصادفات شهری و شهرستان خاش نیز هزار و ۳۷۶ مجروح تصادفات جاده ای، بیشترین آمار مجروحات تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: طی این تصادفات، هزار و ۶۳ نفر درمان سرپایی شده‌اند.

وی با اشاره به اورژانس هوایی نیز گفت: در سال گذشته، ۷۰ پرواز توسط بالگرد اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده که طی آن ۱۲۴ نفر شامل ۹۹ نفر مجروح تصادفی، ۱۷ نفر زنان و زایمان، یک نفر احیای قلبی و ریوی و ۷ مورد در بخش سایر موارد به مراکز درمانی جهت سیر مراحل درمانی انتقال داده شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هزار و ۸۹ مورد ماموریت در حوزه زنان و زایمان نیز در حوزه کل مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال ۹۸ انجام شده است.

کد خبر 509123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha