رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا تصادف‌های منجر به فوت درون شهری این استان را در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه قبل آن ۲۵ درصد کاهش داد.

تصادفات

به گزارش همشهری آنلاین سرهنگ سید «علی حسینی» روز پنجشنبه در شورای ترافیک خمین افزود: تصادف‌های درون شهری منجر به جرح نیز در مدت اشاره شده  ۴۲ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: تردد درون شهری این استان در روزهای ممنوعیت تردد نظیر ۱۱، ۱۲ ، ۱۳ ، ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه نیز با ۸۰ درصد کاهش مواجه شد.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی ادامه داد: مشارکت مردم استان مرکزی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به ویژه در واپسین روزهای تعطیلات نوروزی امسال آگاهانه و مسئولانه بوده و در راهبردهای مقابله با کووید ۱۹ اثرگذاری مستقیم داشت.

سرهنگ حسینی گفت: ۴۴ هزار و ۷۳ برگه جریمه پارسال در خمین صادر شده است  و ۷۰ درصد از مبلغ این جریمه ها به شهرستان برمی‌گردد.

وی گفت: ۲۶ دوربین به منظور هوشمندکردن ترافیک شهری در خمین نصب شده و بهره‌برداری از دوربین‌های کنترل ترافیک شهری محدودیتی ندارد اما راه‌اندازی دوربین‌های سرعت به‌دلیل هزینه‌بر بودن و وظیفه نظارتی این دوربین‌ها در مرکز استان مرکزی با اختصاص یک کاربر برهر شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرماندار خمین نیز در این شورا بیان کرد: مصوبات شورای ترافیک شهرستان بعد از تصویب در نشست باید اجرا شود چرا که جان مردم بسیار مهم و دارای اهمیت است.

« احمد طهرانی» تصریح کرد: ‌ هدف اصلی در مدیریت ترافیک تسهیل رفت و آمد و روان سازی عبور و مرور و کاهش خطر است و هرگونه بی‌توجهی به مصوبات می‌تواند خطر جدی برای شهروندان ایجاد کند.

وی تاکید کرد: اصلاح و بهسازی نقاط حادثه‌خیز باید به‌طور جدی در دستور کار مسئولان امر به ویژه شورای ترافیک قرار بگیرد.

فرماندار خمین افزود: رفع نقاط حادثه خیز یکی از مهمترین اهداف شوراست که مسئولان نهادهای مربوطه باید با همکاری هم و با شناسایی نقاط و ارایه گزارش به همراه راهکار به شورا در جهت رفع آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور خمین نیز در این شورا گفت: ۵۶ هزار انواع وسایل نقلیه در این شهرستان تردد می‌کنند و در هر سال ۲ هزار دستگاه خوردو به ترافیک شهری افزوده می‌شود.

 سرهنگ « محمد هاشمی » اظهار داشت: بیشترین تصادفاهای منجر به فوت و جرح در این شهرستان مربوط به موتور سیکلت سواران است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از تصادهای منجر به فوت در ۱۰ سال اخیر در هسته مرکزی خمین اتفاق افتاده است، اظهار داشت: خیابان امام خمینی(ره) ، میدان مدرس و خیابان شریعتی مناطق حادثه‌خیز شهری هستند.

رئیس پلیس راهور خمین بیان کرد: در ۱۰ سال اخیر ۵۷ تصادف منجر به فوت در خمین رخ داده است که ۵۳ درصد جان‌باختگان این حوادث موتورسیکلت‌سوران و ۴۷ درصد از آن عابران پیاده بوده‌اند.

سرهنگ هاشمی،نواقص در مسیر ویژه وسایل سنگین، نبود کمربندی در شهر و نامناسب بودن خط کشی در سطح شهر را از دلایل این تصادف‌ها عنوان کرد.

شهردار خمین نیز با اشاره به اینکه طرح جامع ساماندهی ترافیکی شهری آغاز شده است، گفت: در این طرح گره‌های ترافیکی به ترتیب اولویت از سوی مشاور بررسی می‌شود.

« ابوالفضل مرتضیان» افزود: این طرح چشم انداز ۳۰ ساله ترافیک خمین را در دستور کار قرار داده است.

وی یکی از گره های بزرگ ترافیکی خمین را در مقابل بیت امام خمینی(ره) و خیابان ساحلی شمالی و جنوبی بیان کرد.

خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای ۷۰ هزار نفر جمعیت شهری است.

کد خبر 509118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha