پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: شهرهای حاجی آباد و زهان شهرستان زیرکوه در این استان به عنوان منطقه سفید اعلام شده است و نمازجمعه فردا (۱۹ اردیبهشت) در این ۲ شهر برگزار می‌شود.

نماز جمعه

به گزارش همشهری آنلاین حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمازجمعه در این ۲ شهر با رعایت کامل موارد بهداشتی برگزار می‌شود و دستورالعمل‌ها و تفاهم‌نامه‌های ویژه‌ای بین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و وزارت بهداشت منعقد شده که آنها را به ائمه جمعه ابلاغ کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه‌هایی که در مرکز شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تدوین شده است، قرار شد هر کجا که از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منطقه سفید (کم خطر) اعلام شد، نمازجمعه و  جماعات با رعایت کامل اصول بهداشتی اقامه شود.

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان حنوبی گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و به اقتضای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که شرعا واجب است، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه پس از درخواست‌های مکتوب که از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دریافت کرد، تصمیم به تعطیلی نمازهای جمعه گرفت ولی ائمه جمعه در فضای مجازی فعالیت داشتند چون حفظ سلامتی مردم واجب است.

وی گفت: هر هفته پیرو اظهارنظر مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هر منطقه‌ای که سفید اعلام شود، نمازجمعه در آن شهرستان‌ها برگزار می‌شود و امیدواریم مناطق زرد (خطر متوسط) هرچه سریع‌تر به مناطق سفید تبدیل شوند.

حجت الاسلام رحیم آبادی افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری نمازجمعه ضروری است و این دستورالعمل‌ها که در تهران توسط وزارت بهداشت و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تدوین شده، در اختیار ائمه جمعه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از نمازگزاران تقاضا داریم مهر و سجاده شخصی را برای رعایت بهتر موارد بهداشتی با خود به همراه داشته باشند.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: براساس فهرست رسمی و اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، در ۲۳ استان و ۱۳۲ شهرستان، مجموعا ۲۹۴ نقطه از فیوضات معنوی اقامه مجدد نمازهای جماعت در مساجد بهره‌مند خواهند بود و از این میان، چشممان به جمال مؤمنین در ۱۸۰ پایگاه نمازجمعه از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ روشن خواهد شد.   

این اطلاعیه می‌افزاید: در ادامه همکاری و هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسم عبادی - سیاسی نمازجمعه تا اطلاع ثانوی در مراکز استان‌ها اقامه نخواهد شد و در سایر شهرستان‌ها و مناطق، تابع تعیین و اعلام مصادیق جدید از مناطق سفید خواهد بود.

براساس تصمیم جدید ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، شهرستان‌های کشور به مناطق سفید (کم خطر)، زرد (خطر متوسط) و قرمز (پرخطر) تقسیم بندی می‌شوند و در آخرین تقسیم بندی، شهرستان زیرکوه در خراسان جنوبی به عنوان منطقه سفید اعلام شد.

نمازجمعه از ۱۵ اسفند پارسال به دلیل شیوع کرونا در مرکز استان و شهرستان‌های خراسان جنوبی اقامه نشد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و نمازجمعه هر هفته در ۲۶ نقطه این استان برگزار می‌شود.

کد خبر 509112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha