مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

معاون شهردار قم با بیان اینکه شهر قم در حال حاضر ۶ خواهرخوانده دارد گفت: در تلاش هستیم تا پایان ۹۹ به ۹ شهر خواهرخوانده برسیم.

زائر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محسن رنجبر با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن شاخص‌های زندگی شهری اظهار کرد: یکی از این شاخص‌ها توسعه خواهرخواندگی‌ها برای شهر است، در شرایطی که به دنبال این هستیم که جهان شهر دینی شویم، یکی از ابزارها آن این بوده که فرهنگ شهرمان را به‌جای دیگری ببریم.

وی با بیان اینکه راهکار تشریک مساعی افزایش خواهرخوانده‌هاست ابراز کرد: برای  سال ۹۷ تعداد ۷ مورد خواهرخواندگی، برای سال ۹۸ تعداد ۸ مورد، برای سال ۹۹ تعداد ۹ مورد و برای ۱۴۰۱ نیز ۱۲ مورد خواهرخوانده هدف‌گذاری شده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تصریح کرد: این عدد از بررسی‌های انجام‌شده به‌ دست‌ آمده است. برای نمونه تهران ۱۹ خواهرخوانده، اصفهان ۱۳ خواهرخوانده، تبریز ۱۶ مورد ، مشهد ۱۳ خواهرخوانده و شهر قم نیز ۶ خواهرخوانده دارد که به دنبال این هستیم تعداد خواهرخوانده‌ها را زیاد کنیم. البته سال قبل یک خواهرخوانده در قم افزایش‌ یافته است.

وی اهمیت توجه به امور بین‌الملل را مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه بین‌الملل این اهداف را دنبال می‌کنیم که نیاز به زیرساخت‌هایی دارد و باید پرتال چندزبانه شود که اقداماتی توسط روابط عمومی شکل‌گرفته و بودجه‌ای که برای سال ۹۹ اختصاص می‌یابد که برای پر کردن این فضا مورد استفاده قرار گیرد.

رنجبر خاطرنشان کرد: برای تحقق هر یک از چشم‌اندازها شاخص‌هایی در نظر گرفته می‌شود. در این زمینه یکی دیگر از شاخص‌ها شهری زیارتی و گردشگری و مرکز تعاملات فرهنگی، علمی و سیاسی جهان اسلام است. این شاخص را باید اندازه‌گیری کنیم و مدت اقامت گردشگران در شهر شاخصی برای اندازه‌گیری است.

وی افزود: در جهت تحقق این شاخص، هدف‌هایی در نظر گرفته‌ شده که در سال ۹۷ دو روز ، در سال ۹۸ دو روز و در سال ۹۹ سه روز است. هرچند مشهد به شاخص ۲.۷ روز و اصفهان به شاخص دو روز رسیده است، اما قم در عملکرد ۰.۳ بوده و این به معنای فاصله‌ای زیاد است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم عنوان کرد: باید بتوان به لحاظ زیرساختی، مجموعه‌هایی که گردشگران را جذب می‌کند در شهر و استان قم گسترش دهیم. در این زمینه احداث باغ پرندگان یکی از طرح‌هایی است که علاوه بر اینکه به مردم خدمات ارائه می‌دهد فضای مناسبی برای گردشگران فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در پروژه‌های مشارکتی و احداث هتل‌هایی که در محور پیامبر اعظم (ص) جانمایی شده است و یا شهر بازی که در غدیر ایجاد می‌شود که این موارد در جهت رسیدن به چشم‌انداز است و برای تحقق آن، هر گزاره‌ای را با شاخص‌هایی اندازه‌گیری می‌کنیم که این شاخص‌های نیز باید دست‌یافتنی باشد.

کد خبر 509078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha