پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران گفت که این هفته نوزدهم اردیبهشت نیز نمازجمعه در سراسر استان به دلیل تداوم مخاطرات شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.

نماز جمعه

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمد انتظاری روز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت افزود: اگرچه در اواسط هفته جاری وضعیت ویروس کرونا را در چهار شهرستان مازندران سفید اعلام کرده بودند، اما با بررسی‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مجددا این بیماری در این مناطق شیوع پیدا کرده است.

ستاد مقابله با کرونای کشور نام چهار شهرستان مازندران شامل سوادکوه شمالی، محمودآباد، رامسر و کلاردشت را در فهرست مناطق سفید قرار داده بود، اما با بررسی مجدد از وضعیت شیوع ویروس کرونا در ۲۲ شهرستان استان اعلام شده است که هیچ یک از شهرستان‌های استان در نقطه سفید قرار ندارد.

وی تصریح کرد: تصمیم به عدم برگزاری نمازجمعه در استان مازندران طبق روال با پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تایید دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا و به جهت رعایت حقوق شهروندی و حفظ سلامت و امنیت شهروندان گرفته شده است.  
    
برگزاری نمازجمعه مازندران از نهم اسفند ماه سال گذشته همراه با شیوع ویروس کرونا و به منظور شکستن زنجیره انتقال این ویروس لغو شد و پس از گذشت ۱۱هفته تاکنون ادامه یافت.

در مجموع در ۴۷ نقطه استان نمازجمعه برگزار می‌شود.

مازندران اکنون هفتاد و هفتمین روز شیوع ویروس کووید -۱۹ یا همان کرونا را پشت سر می‌گذارد؛ ویروسی که تاکنون در این استان صدها نفر را به خود مبتلا کرد و جان ده‌ها نفر را گرفت.  

 هم‌اکنون ۴۲۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری و تحت درمان قرار دارند.

کد خبر 509077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha