مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: نماز جمعه این هفته ۱۹ اردیبهشت ماه در ۱۱ شهر استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و فقط در این نقاط پذیرای نمازگزاران هستیم.

نماز جمعه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمد جعفری با اشاره به اینکه تعدادی از نقاط استان کرمان از سوی ستاد کرونا سفید اعلام شده است اظهار کرد: برگزاری نماز جمعه و جماعت در این شهرها از این هفته بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه از جمعه این هفته ۱۹ اردیبهشت ماه نماز جمعه در ۱۱ نقطه استان برگزار می‌شود گفت: مومنان روزه‌دار می‌توانند از این هفته در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه در کوهبنان، پابدانا، فاریاب، منوجان، نودژ، کهنوج، رودبار، زهکلوت، ریگان، فهرج و بافت شرکت کنند.  

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان با ابراز اینکه برگزاری نماز جمعه در هیچ نقطه شهرستان کرمان برگزار نمی‌شود افزود: برگزاری نماز جمعه تنها در نقاط اعلام شده است و در سایر شهرستان‌ها، بخش‌ها و شهرهای تابعه برای حفظ سلامتی نمازگزاران و رعایت نکات ایمنی نماز جمعه این هفته برگزار نمی‌شود.

جعفری با بیان اینکه برگزاری نماز جمعه نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر اعلام شده انجام می‌شود گفت: مسئولیت پیاده‌سازی و نظارت بر اجرای این پروتکل در مساجد به‌ عهده امام جماعت و اعضای هیئت امنای مسجد و در مصلی‌ها و محل‌های اقامه نماز جمعه، و مسئولیت پیاده‌سازی و اجرای این دستورالعمل به‌ عهده امام جمعه و مسئول ستاد نماز جمعه است.

آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه در استان کرمان تا قبل از شیوع کرونا هر هفته در ۵۶ نقطه سراسر استان برگزار می‌شد و برای حفظ سلامتی نمازگزاران و رعایت نکات ایمنی نماز جمعه از ۹ اسفند ماه سال ۹۸ برگزار نشده است.

کد خبر 509052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha