پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

بارش باران شدید و رگباری همراه با تگرگ موجب آبگرفتگی معابر و همچنین طغیان رودخانه هروچای در خلخال و جاری شدن سیل در باغ‌های حاشیه این رودخانه شد و خسارات مالی سنگینی به باغداران این منطقه وارد کرد.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره  هواشناسی خلخال در اردبیل روز پنج‌شنبه گفت: بارش بیش از ۱۰ میلی‌متر باران در مدت چند دقیقه همراه با ذوب شدن برف ارتفاعات مشرف به شهر ناشی از افزایش قابل توجه دمای هوا علت آبگرفتگی معابر سطح شهر و  سیلابی شدن رودخانه‌های عبوری از داخل خلخال است.

فرامرز فرض‌الله‌پور اظهار کرد: در طول اردیبهشت ماه امسال بیش از ۷۰ میلی‌متر برف و باران در این شهر باریده و این امر موجب افزایش آب رودخانه‌های عبوری از خلخال شده است.

 رئیس اداره امور آب خلخال هم در بازدید از محل ورود سیلاب به باغ‌های خلخال علت آن را تغییر مسیر اصلی رودخانه در زمان ساخت پل از سوی شهرداری اعلام کرد و افزود: تا زمانی که مسیر رودخانه در محل این پل اصلاح و بازسازی نشود روند ورود سیلاب به داخل باغ‌های حاشیه رودخانه در مواقع بارندگی ادامه خواهد داشت.

رضا شمس افزود: در حالی که روزانه ۸۰۰ لیتر آب از سد خانقاه بفراجرد خلخال آزادسازی و وارد رودخانه هروچای می‌شود، به علت تداوم بارندگی‌های اردیبهشت امسال آورد این رودخانه به بیش از ۴ هزار متر مکعب در ثانیه رسیده است.

شهردار خلخال نیز علت طولانی شدن زمان اصلاح و تغییر  مسیر رودخانه در محل ساخت پل نیمه‌کاره اللرباغی این شهر را نبود بیل مکانیکی بزرگ در واحد ماشین‌آلات سنگین شهرداری و عدم همکاری پیمانکاران بخش خصوصی با شهرداری اعلام کرد .

 برزگر با بیان اینکه برای حل مشکل ورود سیلاب  به داخل مزارع کشاورزی و باغ‌های حاشیه رودخانه هروچای در منطقه اللرباغی در تلاش هستیم افزود: علت نیمه‌کاره رها شدن عملیات اجرایی پل اللرباغی این شهر عدم تخصیص اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی برای تکمیل این پروژه است.

او  گفت: در حالی که عملیات اجرایی ساخت پل اللرباغی شهر خلخال از سوی شهرداری این شهر و از ۸ سال پیش آغاز شده، این پروژه همچنان نیمه‌کاره رها و در مواقع بارندگی‌های شدید ارتباط شهر در این بخش از خلخال قطع شده است و اهالی ساکن در ۲ سمت رودخانه با مشکل تردد مواجه می‌شوند.

وی بیان کرد: استفاده از اعتبارات داخلی شهرداری و درآمدهای محلی برای تکمیل این پروژه بزرگ در هیچ شرایطی جوابگو نیست و با اعتبارات موجود شهرداری تکمیل این پل سال‌ها طول خواهد کشید.

کد خبر 509044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha