مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار، ۲۷ شهرستان در استان فارس و توابع آن‌ها که مجموعا ۴۷ شهر را دربر می‌گیرد، امکان برپایی نماز جمعه در ۱۹ اردیبهشت‌ماه دارند.

نماز جمعه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان پنج‌شنبه اضافه کرد: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی به تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا مرتبط است،مسئولان استانی یا مقامات شهرستان‌ها در این باره تصمیم‌گیرنده نیستند و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس تابع اعلام وزارت بهداشت است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس ابراز کرد: بر اساس اعلام شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فهرست شهرستان‌های سفید هر ۱۴ روز یک بار و فهرست لیست شهرستان‌های زرد هر چهار تا پنج روز یک بار بازنگری می‌شود.

ملک‌مکان عنوان کرد: برای اقامه نماز جمعه رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی اعلامی در دستور کار قرار گرفته است و نظارت بر اجرای گندزدایی برعهده بازرسان سازمان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، با همکاری نیروهای مردمی آموزش‌دیده شبکه بهداشت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مسوولان شهرها و شهرستان‌ها باید با همکاری نهادهای نماز جمعه و ائمه جماعات اماکنی را که قرار است نماز جمعه در آن برگزار شود، از قبل گندزدایی و ضدعفونی کنند، افزود: تمام تمهیدات لازم برای آنکه افراد کمترین تماس را با یکدیگر و محیط داشته باشند پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس اظهار کرد: بر این اساس نمازگزاران می‌بایست از خانه وضو بگیرند، حتما ماسک و ترجیحا دستکش به همراه داشته باشند، از اجتماع در وضوخانه‌ها بپرهیزند، از دست‌دادن و روبوسی با یکدیگر خودداری کنند، فاصله اجتماعی یک متر از دوسو و ۱۳۰ سانتی‌متر از صف جلو و عقب را رعایت کنند و برای نگهداری کفش‌ها از کیسه‌های نایلونی یکبار مصرف استفاده کنند.  

ملک‌مکان ادامه داد: همچنین سرویس‌های بهداشتی مساجد و محل برگزاری نماز بسته خواهد بود تا تردد عمومی در چنین مکانی صورت نگیرد، تمام ورودی‌ها و خروجی‌ها و نیز مکان‌هایی که مردم ممکن است با آن‌ها تماس داشته باشند از قبل ضدعفونی می‌شود. همچنین تمام مهرها برچیده می‌شود و همگان باید از مهر و سجاده شخصی استفاده کنند. ضدعفونی وسایلی همچون میکروفن‌ها الزامی است. افزون بر این مسئولان موظف‌اند تمام نکات بهداشت را به‌صورت پوستر و بنر در دید عموم نمازگزاران قرار دهند.

وی ادامه داد: حضور افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون بیماری ریوی و قلبی در مکان‌های عمومی خطرناک است. بنابراین این افراد نباید در مساجد و مکان‌های زیارتی تا رفع کامل بیماری کرونا حضور یابند. همچنین افرادی که مشکوک به بیماری هستند و یا در معرض خطر بوده‌اند در نماز جمعه و جماعات شرکت نکنند.

ملک‌مکان با بیان اینکه طی چند روز آینده تنها نمازهای واجب و آن هم به صورت مختصر برگزار خواهد شد، گفت: اجتماع نمازگزاران فعلا و تنها برای برگزاری نماز به‌صورت مختصر و در حد ضرورت و واجبات است و جلسات قرآن‌خوانی و سخنرانی‌های مذهبی برگزار نخواهد شد.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین اعلام‌ در ۱۷ اردیبهشت‌ماه شهرستان‌های آباده، اوز، ارسنجان، اقلید، بختگان، بوانات، بیضا، پاسارگاد، خرامه، خرم‌بید، خفر، خنج، داراب، رستم، زرقان، زرین‌دشت، سپیدان، سروستان، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، کوار، کوه‌چنار، لامرد، ممسنی، مهر و نی‌ریز در وضعیت سفید قرار دارند و نماز جمعه این هفته در آن‌ها برگزار می‌شود.

کد خبر 509039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha