پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: با شیوع کرونا، ۱۲۰ معتاد کمپ ماده ۱۶ استان به خانواده خود تحویل داده شدند و اکنون تنها پنج معتاد بی‌خانمان در این مرکز نگهداری می‌شوند.

معتاد کمپ

به گزارش همشهری آنلاین سعید آیتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پروتکل های بهداشتی، پس از اینکه ۱۲۰ معتاد این کمپ قرنطینه شده و مشخص شد بیمار نیستند، با دستور قضایی به خانواده خود تحویل شدند.

وی با اشاره به اینکه نمی توان معتادان متجاهر را بیش از زمان معینی که قانون تعیین کرده در کمپ نگه داشت، گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد و خروج از کمپ اگر دوباره دستگیر شوند مجرم خواهند بود.  

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز گفت: قرار بود این طرح از امروز در  استان آغاز شود اما با توجه به این که تهران پایلوت این طرح است و باید منتظر نتیجه اجرای آن بود، این اقدام تا هفته آینده به تعویق افتاده است.

آیتی گفت: با جمع آوری معتادان متجاهر در استان پروتکل های بهداشتی این بخش، شامل معاینه پزشکی، تست و قرنطینه، انجام و سپس این افراد پذیرش می شوند که افرادی که نیاز به درمان و بستری در بیمارستان داشته باشند، بستری خواهند شد.  

وی اظهار داشت: با تعاریف قانونی موجود شمار معتادان متجاهر استان زیاد نیست اما با توجه به برآورد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ۴۰۰ معتاد متجاهر در خراسان شمالی شناسایی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت آغاز طرح جمع آوری معتادان، این افراد در یک کمپ ماده ۱۶ و ۱۹ مرکز نگهداری ماده ۱۵ استان سامان دهی می شوند.  

آیتی با بیان این که خراسان شمالی ۶۰ هزار معتاد دارد، اظهار داشت: این آمار بر اساس پالایش ستاد مبازره با مواد مخدر کشور در استان ها و در بین جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۴ سال به دست آمده است.

وی افزود: ۲ درصد از جمعیت معتادان استان را زنان تشکیل می دهند.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در بین ۶ استان نخست درگیر با آسیب اعتیاد قرار دارد.

کارگران این استان بیشترین افراد درگیر با اعتیاد هستند.

کد خبر 509036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha