چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
۰ نفر

داذستان مصر اعلام کرد فیلمسازی که به اتهام عضو شدن در یک گروه تروریستی در زندان بود، به دلیل خوردن اشتباه مایع صدعفونی‌کننده به جای آب در سلول خود جان داده است.

شادی حبش فیلمساز مصری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، شادی حبش که اوایل هفته در زندان طره قاهره از دنیا رفت، نزدیک به دو سال بدون محاکمه در بند بود. مقام‌های قضایی مصر اتهام او را عضو بودن در گروهی تروریستی، انتشار خبرهای جعلی و مشارکت در تولید یک موزیک‌ویدئوی انتقادی درباره عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری اعلام کرده بودند.

فیلمساز ۲۴ ساله تازه‌ترین چهره سرشناس مصر است که در زندان‌های این کشور به ویژه زندان طره قاهره از دنیا رفته‌اند. ناظران داخلی و بین‌المللی کمبود رسیدگی‌های پزشکی و بهداشتی را دلیل مرگ زندانی‌ها می‌دانند و از چند ماه پیش نسبت به آن هشدار می‌دادند. مصطفی قاسم، شهروند آمریکایی و محمد مرسی، رئیس جمهوری پیشین هم در زندان درگذشته‌اند.

در بیانیه دادستان عمومی مصر درباره مرک حبش آمده است: آقای حبش بارها به درمانگاه زندان مراجعه کرده و درمان شده بود. یک روز پیش از مرگ، او به پزشک زندان گفته بود به اشتباه یک بطری الکل را به جای آب سر کشیده است. حبش بی‌هوش و در وضعیت وخیم به درمانگاه منتقل شد و با وجود تلاش پزشکان اندکی بعد از دنیا رفت.

هم‌سلولی این فیلمساز یک بطری خالی ۱۰۰ میلی‌لیتری الکل پیدا کرده بود. همزمان با شیوع ویروس کرونا، مسئولان زندان طره مایع ضدعفونی‌کننده دست در اختیار زندانیان قرار داده بودند.

کد خبر 509000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha