چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا چهار شهرستان این استان با ۶ پایگاه نمازجمعه در وضعیت سفید قرار دارند و این هفته نمازجمعه را اقامه خواهند کرد.

نمازجمعه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدی روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت با بیان این مطلب گفت: این هفته در شهرهای درگز، جوین، حکم آباد، جغتای، هلالی و کوهسرخ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمازجمعه اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم نمازجمعه در حداقل زمان ممکن، غربالگری و تب سنجی از نمازگزاران در مبادی ورودی، فاصله‌گذاری بین افراد در صفوف نماز، ضدعفونی و گندزدایی وسایل نظافت و سرویس‌های بهداشتی و باز گذاشتن درهای شبستان از جمله مواردی است که در هنگام برگزاری نماز باید رعایت شود.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: با توجه به این‌که دیگر شهرهای استان و از جمله مشهد در وضعیت سفید نیستند این هفته نمازجمعه در آنها اقامه نخواهد شد و امید است با دعای خالصانه مومنان در ماه مبارک رمضان و به یمن وجود صاحب الزمان(عج) و با رعایت توصیه‌های بهداشتی هر چه زودتر شاهد برچیده شدن آفات و بلیات از سر همه بشریت و ایران اسلامی باشیم.

نماز جمعه از نهم اسفند پارسال در پایگاه‌های نمازجمعه خراسان رضوی برگزار نمی‌شود. قبل از شیوع ویروس کرونا نمازجمعه در ۵۳ نقطه استان خراسان رضوی برگزار می‌شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۴۱۸ تن رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۷ اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۶۴۱۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش‌ها تاکنون ۸۱هزار و ۵۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند که حدود ۸۰ درصد مبتلایان است. ۲۷۳۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۵۳۱ هزار و ۲۷۵ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است.

کد خبر 508905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha