معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: نماز جمعه این هفته در پنج شهر، چیتاب، سرفاریاب، مارگون، قلعه رئیسی و دیشموک برگزار می‌شود.

نماز جمعه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، احد جمالی افزود: نشست ستاد مدیریت مقابل با کرونا در استان با این مصوبه از طرف اعضای به کار خود پایان داد.

وی بیان کرد: مصوبه این ستاد مربوط به برگزاری نماز جمعه در برخی مناطق استان بود که بر اساس آن از دستگاه‌های سپاه، بسیج، هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها خواسته شد که در برگزاری نماز جمعه با مسئولان همکاری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: در این  جلسه به همکاری در حد توان دانشگاه علوم‌پزشکی و صنعت و معدن و تجارت  در خصوص اقلام و تجهیزات مورد نیاز به ستاد نماز جمعه تاکید شده است.

جمالی گفت: در این نشست هرچند دانشگاه علوم‌پزشکی نگران احتمال کم‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی بود اما با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به شرط رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به برگزاری این آئین عبادی و سیاسی رضایت داد.

صفدر پناهی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه در پنج شهر، مارگون، چیتاب، سرفاریاب، قلعه رئیسی و دیشموک برگزار می‌شود و در برگزاری نماز جمعه همه تمهیدات پیش‌بینی شده است و از مردم هم می‌خواهیم به نکات اعلام شده توجه داشته باشند.

وی افزود: از جمله نکات مهم این است افراد مسن یا افرادی که داری بیماری‌های زمینه‌ای هستند فعلا به مراسم نماز جمعه نروند.

پناهی گفت: برخی مراکز شهرستانی دیگر ما شرایط برگزاری را داشتند اما بنابر دلیل رعایت نکات بهداشتی فعلا این مراکز را بازگشایی نمی‌کنیم.

پناهی بیان کرد: در برگزاری نماز جمعه به چند نکته مهم از جمله رعایت فاصله یک متری در صفوف نماز، استفاده از مهر و سجاده شخصی توجه شود.

وی گفت: قرار شده که نماز جمعه از ابتدا تا انتها حداکثر نیم ساعت طول بکشد ضمن اینکه با توجه به فضاهای خوب در مصلی‌ها هنگام قرائت خطبه‌ها فاصله تا دو متر را هم می‌توان رعایت کرد.

پرویز یزدان‌پناه، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری نماز جمعه از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است.

وی ضمن تاکید بر این نکته که از نظر ما هر تجمعی می‌تواند منشا خطر و شیوع مجدد باشد، گفت: اما از آن طرف برخی موارد اجتماعی مانند نماز جمعه خواستگاه‌های زیادی در میان مردم دارد که برای رضایت مردم، در خصوص مناطقی که سفید اعلام شده است با برگزاری این آئین موافقت می‌شود.

وی افزود: تاکید داریم که هیچ کس از یک شهر به شهر دیگر برای شرکت در نماز جمعه نرود و تاکید داریم که همه پروتکل‌های بهداشتی با نهایت دقت رعایت شود.

کد خبر 508899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha