چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت: سال ۹۸ در این استان ۷۸ کیلومتر راه روستایی و بین شهری جدید احداث شد که شامل ۴۰ کیلومتر راه روستایی و ۳۸ کیلومتر راه بین شهری است.

جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  عطاالله ایرانمنش اظهار کرد: برای اجرای این میزان راه حدود یک هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۳۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به راه روستایی و ۱۶۷۰ میلیارد ریال نیز مربوط به راه های بین شهری است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۴۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان‌های استان احداث شده است که با اجرای این میزان راه، میانگین بهره‌مندی روستاهای استان از راه آسفالته به حدود ۴۹ درصد رسید.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان افزود: راه‌های بین شهری و بزرگراهی نیز در محورهای کامیاران - مریوان، سنندج - دیواندره، سقز - مریوان، بیجار - دیواندره، بیجار - همدان و بیجار - زنجان و گردنه صلوات آباد سنندج احداث شده است.

تاکنون از ۶ هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی در کردستان ۲ هزار و ۹۹۸ کیلومتر آن آسفالت‌ شده که شامل ۴۸.۵ درصد راه‌های دسترسی روستاهای این استان است.

این شاخص با میانگین ۶۵ درصدی راه‌های آسفالت روستایی کشور فاصله ۱۶.۵ درصدی دارد که تلاش برای رسیدن به شاخص کشوری از سوی زیر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در کردستان ادامه دارد.

کد خبر 508814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha