مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در سال ۹۸، ۹۳ مجوز معدنی صادر شد و ذخایر قطعی معدنی استان در این مدت بیش از ۶ میلیون تن افزایش یافته است.

صنایع معدنی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد فروهر در جلسه بررسی محدوده‌های معدنی سمنان اظهار کرد: در یکسال گذشته ۶۹ پروانه اکتشاف و گواهی کشف با هزینه عملیاتی بیش از ۳۹ میلیارد ریال در بخش معدن استان صادر شده است.

وی افزود: در این مدت ۲۴ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با سرمایه‌گذاری ۱۲۵ میلیارد ریال صادر شده است. با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری، زمینه اشتغال ۱۷۰ نفر در این استان پهناور و معدنی فراهم آمده است.

فروهر اضافه کرد: ذخیره قطعی مواد معدنی این تعداد معدن بیش از شش میلیون تن است که با صدور این تعداد پروانه بهره برداری در بخش معدن، ۲۳۴هزار تن به ظرفیت استخراج مواد معدنی استان افزوده خواهد شد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: استان سمنان با استخراج سالانه ۲۳میلیون تن انواع مواد معدنی، یک استان مستعد از نظر منابع معدنی از قبیل سیلیس، آهک، گچ، سولفات سدیم، نمک، منگنز، آهن و مس است.

۶۲۶ معدن در استان سمنان پروانه بهره‌برداری دارند و حدود ۶۹۰ میلیون تن ذخیره قطعی این معادن است.

کد خبر 508795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha