شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

کمتر شهروندی از محله تجریش پیدا می‌شود که خاطره‌ای از مراسم افطاری در آستان امامزاده صالح(ع) نداشته باشد؛

حمیدی

 
سفره‌ای که ماه مبارک رمضان امسال به دلیل شیوع کرونا گسترده نشد. اما شورایاران و اهالی محله تجریش افطاری‌های هر ساله هیئت امام حسن مجتبی(ع) را در سبد معیشتی خانواده‌های نیازمند قرار داده‌اند و به دستشان می‌رسانند.  

علیرضا حمیدی _ دبیرشورایاری محله تجریش

«علیرضا حمیدی» دبیر شورایاری محله تجریش می‌گوید: «امسال با همیاری تعدادی از کاسبان، شورایاران، اهالی محله و هیئتی‌ها سبدهای معیشتی برای خانواده‌های نیازمند تهیه کردیم. ۳۰۰ سبد کالا شامل برنج و رب و روغن و دیگر مواد غذایی خشک به دست خانواده‌های نیازمند رسید. » 
افطاری‌های شب‌های ماه رمضان در امامزاده صالح(ع) بسته به میزان مشارکت اهالی متفاوت بود؛ گاهی با غذای گرم از روزه‌داران، پذیرایی و گاهی با غذای ساده‌ای که توسط اهالی تهیه می‌شد.  
حمیدی می‌گوید: «افراد مختلفی در شب‌های ماه رمضان در تهیه افطاری مشارکت می‌کردند. امسال این افراد هم نذر خود را برای تهیه مواد غذایی به مستمندان اختصاص داده‌اند. هرکدام از این افراد در اطرافیان خود افرادی را می‌شناسند که به کمک نیاز دارند و نذر خود را به همان افراد ادا کرده‌اند. تهیه ۳۰۰ سبد غذا که امسال انجام شد جدا از این نذرهای مردم بود. ما این سبدها را به دست خانواده‌هایی رساندیم که در طول سال هم از حمایت‌های خیّران ما بهره‌مند می‌شوند و شناخت کافی از وضعیت معیشت آنها داشتیم. تعدادی از این خانواده‌ها ساکن شمیران هستند و برخی دیگر در محله‌های مختلف شهر سکونت دارند. »

کد خبر 508743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha