چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

فرماندار قصر شیرین گفت: اعتصاب رانندگان عراقی و مشکلات داخلی عراق، باعث توقف صادرات از صبح امروز (چهارشنبه) در مرز رسمی پرویزخان شده است.

مرز پرویزخان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرادعلی تاتار چهارشنبه 17 اردیبهشت افزود: رانندگان عراقی به دلیل وضع قانونی از سوی این کشور ملزم به پرداخت حق بیمه خسارت برای ورود به ایران هستند که این امر باعث نارضایتی عده‌ای از آن‌ها شده و در مخالفت با این تصمیم از صبح امروز دست به اعتصاب زده‌اند.

وی اظهار کرد: این مشکل ربطی به کشور ما ندارد ولی با توجه به توقف صادرات در حال رایزنی با مقامات عراقی برای رفع این مشکل و ازسرگیری صادرات هستیم.

فرماندار قصر شیرین استان کرمانشاه گفت: با توجه به بازگشایی مرزهای شیخ صالح و شوشمی با عراق از حجم محموله‌های صادراتی در مرز رسمی پرویزخان که به دنبال بسته شدن مرزهای کشورمان به دلیل شیوع ویروس کرونا با عراق بسته‌شده بود، کاهش‌یافته است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون روزانه یک هزار و ۲۰۰ کامیون کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می‌شود و اولویت محموله‌های صادراتی با میوه و تره‌بار و کالاهای فاسدشدنی است.

تاتار افزود: هم‌اکنون روزانه محوطه مرز ضدعفونی می‌شود و بنرهای آموزش و رعایت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان و در محوطه مرز پرویزخان نیز نصب‌شده و رانندگان کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در ورودی شهرستان ازنظر تب و بیماری‌های ویروسی سنجش می‌شوند.

قصر شیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم‌مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم‌مرز با اقلیم کردستان عراق است.

۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود.

کد خبر 508732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha