مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از مهندسان آمریکایی سیستم نوآورانه‌ای را توسعه داده‌اند که با استفاده از یک تلفن همراه ویژه امکان جمع آوری اطلاعات بیمار به صورت تصویر و ارسال آنها به یک سرور را فراهم می‌کند

تیم تحقیقاتی "بوریس رابینسکی" استاد مهندسی زیستی و مهندسی پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سیستم نوآورانه ای را توسعه داده اند که می تواند تلفن همراه را به وسیله ای برای تهیه تصاویر و اطلاعات پزشکی تشخیصی بیماران تبدیل کند.

نتایج این تحقیقات که در مجله Plos One منتشر شده است نشان می دهد که تلفنهای همراه می توانند برای جمع آوری اطلاعات تصویری پزشکی بیمار مورد استفاده قرار گیرند.

این سیستم پس از جمع آوری این اطلاعات تصویری آنها را به روی یک سرور مرکزی ارسال می کند و فرایند پردازش این تصاویر در این سرور که به صورت بی سیم با تلفن همراه در اتصال است انجام می شود.

پس از آنکه سرور اطلاعات را مورد ارزیابی قرار داد دوباره آنها برای فرستنده ارسال می کند و بیمار و یا پزشک می تواند نتایج بررسی را روی تلفن همراه خود مشاهده کند.

براساس گزارش مدیکال نیوز تودی، این سیستم برپایه تصویربرداری پرتونگاری ناگذرایی قرار دارد. این سیستم توانایی دریافت پالسهای الکتریکی را که بافتهای سالم و بیمار ارسال می کند دارد.

سیگنالهایی که بافتهای سالم ارسال می کنند با پالسهای الکتریکی بافتهای آسیب دیده متفاوت است. سپس این سیستم پالسهای دریافتی را به تصویر ترجمه می کند.

این تیم تحقیقاتی به منظور آزمایش این سیستم از 32 الکترود فولادی استفاده کردند. نیمی از این الکترودها پالسهای الکتریکی ارسال و نیم دیگر ولتاژها را اندازه گیری می کردند.

این الکترودها به محفظه پر از ژلی که بافت توموری سینه را شبیه سازی می‌کند متصل شدند و توانستند ولتاژ 225 را اندازه‌گیری کنند.

سپس این ولتاژ را از راه تلفن همراه مجهز به یک نرم افزار مرکزی و یک کابل "یو اس بی" که به الکترودها متصل بود به سرور ارسال کردند.

در این آزمایش محققان توانستند به طور کاملا واضح تصویر تومور را در نمایشگر سرور مرکزی مشاهده و نتایج پردازش را مجددا به تلفن همراه ارسال کنند.

کد خبر 50868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز