چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۳۴۰ طرح مدرسه سازی برای جبران کمبود فضای آموزشی در دست احداث است.  

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: هم اکنون ۳۴۰ طرح مدرسه‌سازی با دو هزار و ۳۰۰ کلاس درس در حال اجراست و بعد از اتمام تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

محمدی عنوان کرد: استان به بیش از پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد، این استان دارای ۲۳ هزار و ۷۳۶ کلاس دایر در ۲۴ منطقه آموزشی بوده و در این واحدهای آموزشی ۵۶۶ هزار و ۸۴ دانش آموز تحصیل می‌کنند که ۲۱ هزار و ۴۱ کلاس دایر مربوط به بخش دولتی است.  

وی ادامه داد: اصل تولید در نظام تعلیم و تربیت محقق می‌شود و جهش در تولید نیروی انسانی توانمند، جهش در سایر حوزه‌ها را در پی‌خواهد داشت.  

محمدی اظهارکرد: غنی‌سازی سایت‌ها و کانال‌های ادارات آموزش و پرورش در راستای آموزش مجازی ضرورت دارد، با تشکیل کارگروه تخصصی، برنامه‌های پایدار در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش استان تدوین خواهد شد و بهبود شاخص‌های عمومی و اختصاصی حوزه‌های ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان در دستور کار قرار دارد.  

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: برای این منظور وزارتخانه برنامه‌ای مدون دارد و لازم است تا استان نیز برنامه ویژه خود و مناطق ۲۴ گانه آموزشی هم برنامه متناسب با شرایط مناطق خود را داشته باشند.  

محمدی در خصوص شیوع ویروس کرونا و روند آموزش در استان گفت: تاریخ ۲۱ فروردین امسال همزمان با میلاد مبارک امام زمان (ع) شبکه آموزش دانش‌آموزی شاد مطرح شد که از اول اردیبهشت ماه فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرده تا به امروز ۹۸. ۵ درصد مدیران مدارس و ۷۰ درصد معلمان استان در شبکه شاد فعال شده‌اند.  

وی افزود: ۹۴ درصد کلاس‌های مورد نیاز به نام دانش آموزان و پایه‌های تحصیلی، تشکیل شده است و تقریباً ۵۶ درصد دانش آموزان استان عضو شبکه شاد بوده و از محتوای این شبکه بهره می‌گیرند، مابقی دانش آموزان نیز از طریق جزوات، سی دی و فلش در جریان آموزش قرار گرفته‌اند.  

محمدی بیان کرد: امن بودن شبکه شاد مهمترین ویژگی این شبکه است، در اجرا آموزش مجازی مشکلاتی وجود دارد که مربوط به زیر ساخت و سرعت اینترنت است و بنا به قول مساعد مسئولان وزارت ارتباطات به مرور برطرف خواهد شد.  

وی خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا استان، برای ۸۴۹ کلاس درس که شامل کلاسهای چند پایه تک معلم با تعداد دانش آموز زیر ۱۵ نفر است، توزیع درسنامه به شکل حضوری با رعایت مسائل بهداشتی صورت گرفت.  

کد خبر 508669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha