مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد:‌ سال گذشته ۱۱ قنات در این استان احیا و بهره برداری شد.

قنات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «امین روشنی» اظهار کرد: با مطالعات انجام گرفته قرار است طی  سال جاری نیز حداقل چندین رشته دیگر از قنات‌های موجود استان مرمت و احیا شوند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از  راه اندازی سامانه قنوات یاد کرد و افزود: کلیه قنات‌های استان تهران در این سامانه ثبت و مشخصات آنها درج شده است.

روشنی تصریح کرد: این موضوع برنامه‌ریزی برای احیای قنات‌ها در شهرستان‌های مختلف تهران را آسان تر می‌کند و باعث توزیع متناسب اعتبار در استان می‌شود.

وی درباره اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۸۷ پروژه آبیاری تحت فشار به وسعت ۶ هزار و ۲۴۳ هکتار در استان به بهره برداری رسید.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: همچنین سال گذشته ۷ هزار متر کانال احداث و  ۱۱ هزار و ۴۱۵ متر لوله گذاری برای انتقال آب در اراضی کشاورزی استان تهران انجام شد.

وی بیشترین پروژه های آبیاری و احداث کانال را در شهرستان‌های ورامین و ری اعلام و بیان کرد: برنامه ریزی کردیم در شهرستان‌های جنوبی و کم آب پروژه‌های آبیاری تحت فشار را احداث کنیم.

روشنی اضافه کرد: دولت ۸۵ درصد از هزینه‌های اجرای این سیستم نوین آبیاری را به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.

کد خبر 508668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha