استان قزوین با ۲ درصد، کمترین میزان ضایعات خون و فرآورده‌های خونی را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

انتقال خون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل انتقال خون قزوین گفت: ۹۸ درصد خون‌های اهدا شده در مراکز انتقال خون استان در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد که این رقم در کشور نمونه است.

مهدی اکبری افزود: سالانه هزینه بالا و قابل توجهی برای تامین فرآورده‌های خونی به منظور تأمین نیاز بیماران انجام می‌شود و کاهش ضایعات در بهبود خدمات‌دهی به بیماران و کم کردن هزینه‌های انتقال خون بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم میزان ضایعات خونی را باز هم کم کنیم؛ در حال حاضر مشکلی از لحاظ تأمین نیازهای بیماران استان به خون و فرآورده‌های خونی نیستیم، اگرچه با شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش مراجعات برای اهدای خون هستیم و از هم استانی‌ها برای این منظور دعوت می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون قزوین بیان کرد: نیاز به خون دائمی و مستمر است، اهدای خون هر فرد می‌تواند در نجات جان سه بیمار تاثیر گذار باشد.

اکبری در ادامه از فعالیت مراکز انتقال خون استان قزوین در شهرهای قزوین و تاکستان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این مراکز در ۲ نوبت صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ و ۲۱ تا ۳۰ دقیقه بامداد آماده پذیرش اهداکنندگان هستند.

کد خبر 508639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha