رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از عملیاتی شدن آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۹ قانون هوای پاک و افزایش پلکانی ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی جریمه آلودگی صوتی خبر داد.

آلودگی صوتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ ابوالفضل کوهزادی گفت: بر اساس ماده ۲۹ قانون هوای پاک، ایجاد هر گونه آلودگی صوتی توسط منابع ثابت و متحرک ممنوع و مستوجب جریمه نقدی است.

او ادامه داد: مستند به تبصره یک همین ماده قانونی، نیروی انتظامی مکلف است راننده وسایل نقلیه موتوری را برای بار اول ملزم به پرداخت جریمه نقدی معادل یک میلیون ریال، برای بار دوم به پرداخت ۲ برابر جریمه مذکور و در صورت تکرار بیش از ۲ بار به پرداخت جریمه نقدی معادل ۳ میلیون ریال محکوم کند.

سرهنگ کوهزادی افزود: هم‌اکنون در سامانه دست‌افزارهای موبایلی این امکان به صورت هوشمند فراهم شده و دست‌افزارهای موبایلی تعداد دفعات تخلف آلودگی صوتی را تشخیص می‌دهند و به طور خودکار مبلغ جریمه مورد نظر را برای راننده خاطی اعمال می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان ایلام اضافه کرد: پیش از اجرای این قانون، مبلغ جریمه تخلف آلودگی صوتی و بوق زدن غیرمجاز ۴۰۰ هزار ریال بوده است.

کد خبر 508635

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 3871006602 IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    1 0
    به نظر شما با كسي كه خودروي خود را در كوچه ومحل درب منازل مردم پارك و حساسيت دزدگير خودرو به حدي است كه با عبور حتي گربه و يا هر ماشين عبوري ديگري دزد گير فعال و كل محل را روي سرش مي گذارد . چگونه بايد برخورد كرد ؟ آيا مردم محل هيچ حقي ندارند ؟ آيا قانون مردم را موظف به پاسباني از خودروي اين و اون مي داند؟ ترا به خدا موضوع را منعكس نمائيد شايد قانون مندان دلشان به حال مردم سوخت و فكري كردند.