مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش مودیان خوش حساب بخش تولید تا ۹۰درصد در نظر گرفته شده است.

مالیات

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی غفاری گفت:با هدف کاهش مشکلات ناشی از بیماری کرونا برای فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد آن دسته از اشخاص حقوقی و حقیقی غیردولتی که تا پایان خرداد ماه سال جاری نسبت به پرداخت اصل بدهی و جرائم غیر قابل بخشش اقدام کنند، از بخشودگی‌های ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

وی افزود: در حمایت از جهش تولید در سال ۹۹، این بخشودگی برای فعالان اقتصادی بخش تولید تا ۹۰ درصد و برای سایر مؤدیان تا ۸۰ درصد اعمال خواهد شد.

غفاری گفت: زمان قانونی بخشودگی‌های مالیاتی تا پایان اسفند ۹۸ بود؛ اما به دلیل شرایط کرونایی تا پایان خرداد سال جاری تمدید شد؛ که فعالان اقتصادی می‌توانند با اقدام به موقع از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد جرائم غیرقابل بخشش را مربوط به کتمان مالیاتی دانست و افزود: طبق ماده ۱۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم هر گونه کتمان مالیاتی صاحبان مشاغل و شرکت‌ها مشمول ۳۰درصد جریمه خواهد شد.

غفاری بیان کرد: سازمان امور مالیاتی برای حمایت از مؤدیان در سال جاری مهلت ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده دوره چهارم سال ۹۸ را که طبق قانون تا پانزدهم فرودین بود تا پایان فروردین تمدید کرد و سر رسید مالیات برارزش افزوده این دوره را تا پایان اردیبهشت تعیین کرده است.

میزان درآمدهای مالیاتی سال ۱۳۹۸کهگیلویه وبویراحمد حدود چهار هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

این استان ۷۲۶ هزار نفری ۵۰ هزار مودی مالیاتی دارد.

کد خبر 508604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha