بیش از ۷۰ درصد موارد جدید شناسایی‌شده عفونت با ویروس کرونا در اسپانیا در ۲۴ ساعت گذشته در میان کارکنان پزشکی رخ داده است.

coronavirus Spain

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین در حالیکه همه‌گیری کرونا در اسپانیا پس از به اوج رسیدن در یک ماه پیش در حال کاهش است،‌ آخرین ارقام در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد اغلب عفونت‌های جدید در کارکنان پزشکی رخ داده است.

اسپانیا از هنگام شروع همه‌گیری تا کنون بیش از ۲۵۰۰۰۰ مورد عفونت با ویروس کرونا  را گزارش کرده است که از جمله شامل افرادی می‌شود که آزمایش‌ آنتی‌بادی سابقه عفونت آنها را با ویروس نشان داده است. ۱۸ درصد از موارد عفونت- یعنی ۴۳۹۵۶ مورد مربوط به کارکنان پزشکی می‌شود.

فرناندو سیمون، رئیس بخش اضطراری وزارت بهداشت اسپانیا می‌گوید در دو بیمارستان بزرگ در مادرید و کاتالونیا که بیشترین شدت شیوع را در این کشور داشتند، ۱۱ درصد موارد عفونت‌ها در میان کارکنان بهداشتی رخ داده است.

البته به گفته سیمون عفونت‌ها در میان کارکنان مراقبت بهداشتی وخامت کمتری نسبت به جمعیت عمومی داشته است که احتمالا مربوط به جوانتر بودن این کارکنان است.

میزان مرگ‌ومیر در میان کارکنان مراقبت بهداشتی اسپانیا به علت کرونا یک دهم درصد بود، در حالیکه این میزان در جمعیت عمومی به ۷.۸ درصد می‌رسید. همچنین این کارکنان به میزان بسیار کمتری نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا درمان در بخش مراقبت‌های ویژه پیدا کرده بودند.

شمار کل موارد عفونت با ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۵۰۵۶۱ مورد و شمار تلفات ناشی از آن به ۲۵۶۱۳ مورد رسیده است.

کد خبر 508558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha