سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌های پراکنده در استان که از صبح امروز، سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت آغاز شده، امشب شدت خواهد یافت.  

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی صابری، سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بارش باران در شهرهای پیرانشهر، ارومیه، سلماس، چایپاره، اشنویه و سردشت در استان آذربایجان‌غربی آغاز شده و طبق نقشه‌های پیش‌بینی فعالیت سامانه بارشی از امشب در استان شدت خواهد یافت.  

وی گفت: این سامانه روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت هم در استان فعال خواهد بود، احتمال آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و احتمال برخورد صاعقه در مناطق مرتفع استان با فعال شدن سامانه بارشی در استان وجود دارد.  

صابری بیان کرد: شهروندان و مردم محلی از تردد در این مناطق خودداری و از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند.  

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تکاب با سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر به عنوان سردترین و پلدشت با دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.  

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.  

در طول پاییز و زمستان سال گذشته (۱۳۹۸) در آذربایجان‌غربی ۲۰۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شده در حالی که سال قبل از آن، این مقدار ۳۰۳. ۷ میلی‌متر بود و میانگین بلندمدت بارش استان نیز ۱۸۹ میلی‌متر است.  

کد خبر 508465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha