عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ترامپ برخلاف قوانین داخلی آمریکا از جمله حکم رئیس جمهوری در سال ۲۰۱۱ میلادی در ارتباط با خروج نظامی آمریکایی از عراق به دلیل عدم پذیرش قانون کاپیتولاسیون از سوی عراق عمل می‌کند و تجهیزات نظامی را در خاک عراق مستقر می‌کنند و این تجهیزات نشان دهنده تغییر راهبرد امنیت منطقه ای آمریکا به راهبرد تقابل با ایران است.

فلاحت پیشه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به اینکه آمریکا پایگاه نظامی الحریر در ۱۱۵ کیلومتری مرز ایران را تجهیز می کند، گفت: نوع تجهیز پایگاه های نظامی آمریکا در عراق به معنای نوعی آرایش نظامی است که وضعیتی خطرناک در رابطه با ایران و آمریکا شکل می‌ دهد، آمریکایی ها تا زمان حمله ایران به پایگاه عین الاسد آرایش نظامی در راستای  تدابیر منطقه ای دنبال می کردند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها یک سری تدابیر منطقه را تعریف می کردند که ایران بخشی از این تدبیر قلمداد شده بود و می شد در راستای سیاست کلی  آمریکا در منطقه ای تعریف کرد نه سیاست تقابلی ایران و آمریکا.

وی تاکید کرد: از زمانی که به پایگاه آمریکایی حمله شد و آمریکایی ها حتی نتوانستند یک موشک ایران را رهگیری کنند اتفاقی که افتاد این است که آقای ترامپ برخلاف قوانین داخلی آمریکا از جمله  حکم رئیس جمهوری در سال ۲۰۱۱ میلادی در ارتباط با خروج نظامی آمریکایی از عراق به دلیل عدم پذیرش قانون کاپیتولاسیون از سوی عراق، عمل می کند و تجهیزات نظامی را  در خاک عراق مستقر می کنند و این تجهیزات نشان دهنده تغییر راهبرد امنیت منطقه ای آمریکا به راهبرد تقابل با ایران است.

این نماینده مجلس بیان کرد: به طور مشخص سامانه پدافند هوایی پاتریوت در رأس این نقل و انتقال یا تجهیزات است آمریکایی ها به اشتباه به این نتیجه رسیده اند که برگ برنده ایران در توان موشکی است بنابراین می خواهند با پاتیروت این توان را محدود کنند.

فلاحت پیشه در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: در صورتی که در راستای راهبرد جنگ غیر متقارن یا جنگ نامتقارن با ایران، موضوع موشکی فقط یکی از اولین گزینه هایی بود که ایرانی ها رو کردند گزینه های مختلف دارند تنها کاری که صورت می گیرد شاخص تهدید تقابل ایران و آمریکا افزایش پیدا می کند و گفت‌وگو سیاسی بین دو طرف جای خود را به گفت‌وگوی نظامی می دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر آمریکاییها از سال ۱۹۹۰ میلادی تا امروز یعنی در طول ۳۰ سال گذشته بر سر راهبرد منطقه حضور خود تعریف کردند این در حالی است که ایران در این سی سال براساس راهبرد مقابله با تهدید آمریکا خود را آماده کرد است لذا گزینه موشکی آخرین گزینه نیست امیدوارم جنگ سرد تازه بین ایرانو آمریکا شکل نگیرد.

گفتنی است دولت آمریکا در ۲۶ آوریل ۲۰۲۰ از پیمانکارانی که توانایی طراحی و ساخت باند هواپیما در «پایگاه نظامی الحریر» در نزدیکی شهر اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق را دارند، دعوت به همکاری کرده است.

پایگاه نظامی الحریر در ۷۵ کیلومتری شرق اربیل و ۱۱۵ کیلومتری مرزهای ایران قرار دارد و نزدیک‌ترین پایگاه نظامی آمریکایی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران است. این پایگاه مجهز به سامانه‌های دفاعی و جنگنده‌های هجومی و رادارهای پیشرفته و سیستم‌های شنود آمریکایی است.

کد خبر 508417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    17 12
    نترس،دست از پا خطا کند،این پایگاه هم شخم زده خواهد شد و جایش گوجه خواهیم کاشت
  • محمد IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    29 9
    از کرامات شیخ ما این است ... شیره را خورد و گفت شیرین است .. دقیقا برنامه عراق را برای ایران دارند پیاده میکنند ... خواب بودید خیر باشه.
    • IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      0 1
      حرف بچه گونه
  • Salar ijadi CH ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    19 5
    به یاری خدا مانند چهل سال گذشته شاخ قول آدم خوار را می شکنیم و تفسیر میشود وما رمیت اذ رمیت ولاکن الله رما نه آمریکا ونه نوکرا وجیره خواران او هیچ غلطی نمیتوانند بکنند تا انسان مومن ومطمعاً به راه درست و یاری خداوند در مقابل ایشان باشد
  • احمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    20 6
    امیدواریم که جنگ نشود اما اگر خدایی ناکرده وارد جنگ شویم آمریکا و خصوص حکومت نامشروع اسراییل بیشترین ضربه را خواهند خورد
  • یا لطیف RU ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    16 6
    آقای فلاحت نترس ما زنده از آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست وامریکا هیچ غ لطی نمی تواند بکند
  • پاپک iran AE ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    16 6
    آمریکا ها ی تروریست اینقدر نادان و بی خرد هستند که تفاوت بین عراق و لیبی و ایران زمین رو نفهمیدند !
  • روح اله IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    18 5
    ترامپ هیچی از مردم ما و توان ما نمیدونه.امیدوارم مردم آمریکا و مجلس نمایندگان و کنگره نذارن دست به حماقت بزنه.
  • حسین IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    5 6
    فقط صلح و رابطه هاست که آینده رو امیدوار میکنه
  • GB ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    7 2
    عملکرد عراق در مقابل آمریکا شباهت به یک کشور مستمره داردو عدم پذیرش قانون کاپیتولاسیون از سوی عراق یک شوخی بیش نیست.
  • GB ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    6 3
    آمریکا ۴١ سال پیش از ایران شکست خورده آن روز که ایران باسلاح سرد دربرابر قدرت جهان ایستاد حالا که آمریکا وصد آمریکای دیگر هم عددی نیستند
  • رضاعی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    3 5
    امیدوارم جناب اقای فلاحت پیشه بیش از اندازه نترسیده باشند،ایشون ناسلامتی ریس کمیسون امنیت ملی مجلس هستند
  • محمد IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    3 3
    امریکا، هنوز جنگ را ندیدند،ما آب بندی شده جنگیم
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    3 3
    ترامپ اگر باز بخواد حماقتی دیگر تو کلکسیون حماقتاش اضافه کنه اینسری تمام نیروهاش در خاورمیانه ازبین خواهد رفت چون هیچکس تو اینجا از کشور یاغی سرکش زورگو وباج بگیر وباعث فقر ملتهای ایران سوریه عراق افغانستان خوشش نمیاد زودتر گورتونو گم کنید گمشید برید