مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه و کمک به نیازمندان درس نانوشته‌ای است که با حضور در گروه‌های جهادی مختلف آموخته‌اند.

مشارکت

  همشهری آنلاین_ زهرا بلندی:  از نوجوانی در چنین فعالیت‌هایی مشارکت داشتند، اما علاقه به راه‌اندازی یک گروه جهادی با بچه‌های محل خواسته قلبی‌شان بود که امسال در روز میلاد امام‌زمان(عج) به حقیقت پیوست. گروه جهادی صاحب الزمان(عج) با مشارکت چند نفر از جوانان محله نعمت‌آباد فعالیت خود را با توزیع هزار قرص نان بین نیازمندان منطقه آغاز کرد، اما با استقبال خوب اهالی محل و افزایش تعداد حامیان، هر روز به کمک‌ها و دامنه فعالیت‌هایشان اضافه می‌شود.  

یک ماه است که هر روز بعد از پایان ساعت کاری در یکی از مغازه‌های محل دورهم جمع می‌شوند و درباره بهتر شدن عملکرد گروه‌شان با هم صحبت می‌کنند. مبالغ جمع‌آوری شده را روی هم می‌گذارند و برای توزیع هرچه بهتر کمک‌ها بین نیازمندان همفکری می‌کنند. «حسین باقری» جوان ۳۲ساله‌ای است که بیش از همه در جریان کارهای گروه است. او با اشاره به اینکه پیش از این در فعالیت‌های جهادی هیئت‌های محلی مشارکت داشته، می‌گوید: «چند بار با دوستانم درباره راه‌اندازی یک گروه جهادی مردم‌ نهاد صحبت کرده بودیم، اما تصمیم‌مان عملی نمی‌شد تا اینکه نیمه شعبان امسال با توسل به صاحب‌ الزمان(عج) دل به دریا زدیم و این گروه را به نام حضرت راه اندازی کردیم. کارمان با ۳-۴نفر از بچه‌های محل شروع شد. هنوز خیّری جذب نکرده بودیم و مبلغ ناچیزی هم داشتیم. نخستین اقدامی که توان انجام آن را داشتیم توزیع هزار قرص نان بین نیازمندان محله بود.»

باقری با بیان اینکه حجم کمک‌هایشان محدود، اما برکت کارشان زیاد است، می‌گوید: «در مرحله دوم ۶۰سبد ارزاق با ۷قلم کالا تهیه کردیم. ۳۰قلم را بین خانواده‌های نیازمند محله نعمت‌آباد و بقیه را با مشارکت بستگان و خویشاوندان‌مان در محله‌های اطراف مثل شهرری، پرندک، اسلامشهر، رباط‌کریم، شهرستان ورامین و... توزیع کردیم.»
او که شغلش آهن‌فروشی است، با اشاره به اینکه اوقات بیکاری‌اش را به مدیریت کارهای این گروه اختصاص داده، می‌گوید: «خوشبختانه بسیاری از بچه‌های محل در این مدت کوتاه با گروه جهادی آشنا شده و ضمن تشویق و همراهی ما، مبلغ گروه هستند. در این مدت کوتاه اعضای ثابت گروه از ۳نفر به ۱۰نفر رسیده که علاوه بر تأمین نیازهای مالی در بسته‌بندی و توزیع موادغذایی بین خانواده‌های کم‌بضاعت مشارکت دارند. ۱۵۰ نفر از خیّران محل نیز در بحث کمک‌های مالی ما را همراهی می‌کنند.»
وقتی از او می‌خواهیم تا از فعالیت‌های دردست اجرا یا برنامه های آینده صحبت کند، می‌گوید: «توزیع سبد ارزاق در شب‌های قدر، طرح جدی گروه است. قصد داریم با قصابی‌ها و سوپرمارکت‌های محل صحبت کنیم. ضمن دعوت از آنها برای مشارکت در این طرح، مقداری از هزینه صندوق را به آنها اعطا می‌کنیم تا به افراد نیازمند محله گوشت و مرغ و مایحتاج روزانه رایگان ارائه دهند. شناسایی بیماران صعب‌العلاج و پروانه‌ای نیازمند و کمک به آنها در خرید دارو و کمک به روند درمان موضوع دیگری است که دوست داریم در آینده به آن بپردازیم.»

  •  ای که دستت می رسد کاری بکن

«رضا قرقاشلو» جوان ۳۶ساله‌ای است که از طریق دوستش حسین با این گروه آشنا شده و از ابتدا به عنوان عضو اصلی فعالیت خود را آغاز کرده است. او که به خرید و فروش مبل مشغول است، با اشاره به فعالیت‌های سابق خود در گروه‌های جهادی دیگر می‌گوید: «همیشه از مشارکت در چنین اموری لذت می‌بردم و انجام یک حرکت هرچند کوچک را به انجام ندادن آن ترجیح می‌دادم.» او با اشاره به حضور همیشگی مادرش در جلسات قرآنی حسینیه محل می‌گوید: «مادرم بیش از ۱۰سال است که در کنار فعالیت‌های قرآنی در امور خیریه هم مشارکت دارد. در بسیاری از مواقع ما را هم به همراهی ترغیب کرده و این اقدام او در ورود من به چنین فضایی مؤثر بوده است.»
«رحیم آبلو» یکی دیگر از اعضای ثابت گروه است. این ساکن محله نعمت‌آباد که در شغل صنایع چوبی و فلزی فعالیت دارد، می‌گوید: «همیشه از فعالیت در گروه‌های مردمی لذت می‌بردم. وقتی متوجه شدم قرار است چنین گروهی با مدیریت دوستانم در محله شروع به کار کند، با اشتیاق همراهی ام را اعلام کردم.» این جوان ۳۵ساله با اشاره به اینکه تعداد افراد نیازمند در محله‌های جنوبی شهر مثل محله نعمت‌آباد کم نیست، می‌گوید: «دوست داشتم اگر کاری از دستم برمی‌آید، برای حمایت از نیازمندان انجام بدهم، به خصوص در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد بیکار شده اند و شرایط سختی را سپری می‌کنند. من درحد توانم در تامین منابع مالی برای انجام کارهای خداپسندانه مشارکت دارم و هروقت نیاز باشد، در توزیع بسته‌ها و شناسایی نیازمندان با این گروه همکاری می‌کنم.»

کد خبر 508394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha