مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: دادستانی در راستای پیگیری حقوق عامه به مسئله ایمن‌سازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های این استان ورود کرده است.

جاده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسن خانجانی سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که به‌تازگی در دستور کار دادستانی قرار گرفت دریافت گزارش‌هایی درباره آخرین وضعیت نقاط حادثه‌خیز استان است بنابراین دادستان‌ها ملزم به تهیه این گزارش شدند.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل افزایش پرونده‌های قضایی، ناشی از سوانح رانندگی و بروز مجروحیت و خسارت‌های ناشی از تصادف است بنابراین می‌توان با ایمن‌سازی راه‌ها از تشکیل این قبیل پرونده‌ها در مراجع قضایی پیشگیری کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان اظهار کرد: پس از تکمیل گزارش تعداد نقاط حادثه‌خیز علل و عوامل ایمن نشدن این مسیرها موردبررسی قرار می‌گیرد تا بتوان موانع ایمن‌سازی این نقاط را رفع کرد.

خانجانی ادامه داد: تعدادی از این نقاط پس از بررسی‌های صورت گرفته و پیگیری مجموعه دادستانی اصلاح و ایمن‌سازی شدند بااین‌وجود امید می‌رود بتوان با اصلاح تمامی نقاط، آسیب‌ها و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از سوانح و تعداد
پرونده‌های قضایی را کاهش داد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر وقوع سرقت‌های خرد توسط زندانیانی که به علت کرونا در مرخصی به سر می‌برند گفت: حدود ۲ هزار و ۷۰۰ زندانی پس از همه‌گیری ویروس کرونا به مرخصی رفتند که از این تعداد کمتر از ۱۰ نفر دوباره مرتکب تخلف شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان ادامه داد: به علت تخلف عده‌ای اندک از زندانیانی که هم‌اینک در مرخصی به سر می‌برند نمی‌توان زمینه استفاده از مرخصی توسط دیگر زندانیان واجد شرایط را سلب کرد.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است و سال گذشته ۴۶۴ تن در سوانح رانندگی درون و برو ن شهری همدان جان باختند که نسبت به سال ۹۷، حدود هفت درصد معادل ۳۰ نفر افزایش داشته است.

کد خبر 508349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha